Перперикон и Татул да станат активен център за реклама на Регион Кърджали като туристическа дестинация и това да стане държавна политика, са посъветвали холандски експерти областната управителка Иванка Таушанова. Неотдавна тя беше в Хага за Деня на Кърджали, организиран в холандския регион.
Експертите дали предложението си след предишно посещение в Кърджали по линия на съвместния българо-холандски проект с водеща организация Радио Нова Европа, в който участват също областната управа в родопския град и регион Хага. Другите препоръки на холандските експерти били свързани с развитието на съпътстващи дейности като екотуризма, авантюристичния и селския туризъм, които да привлекат западния турист. За тази цел трябвало да се развие и инфраструктурата до и около културно-историческите паметници. Това включва изграждането на хотели, ресторанти и други увеселителни заведения от по-висока класа до Перперикон.
Според холандците всичко това трябвало да стане чрез активен диалог с местното население, без което нещата не биха се развили в правилната посока. Идеята на проекта, презентиран в Хага, е създаване на маркетингов туристически продукт, собствена марка на Кърджали, чрез обмяна на ноу-хау и добри практики.
„Посещението ни целеше популяризиране възможностите за развитие на туризма в областта, споделяне на опит и традиции с холандската страна", каза от своя страна Иванка Таушанова днес. Тя не скри, че при направената презентация в Хага холандците, освен от културно-историческите паметници, били особено впечатлени от природата в България и в частност от област Кърджали.