На 25 ноември се отбелязва Международният ден за прекратяване на насилието срещу жени. Днес това е едно от най-масовите и разрушителни престъпления в света, чиито мащаб и последствия все още остават скрити от срам, мълчание, стигма.
Всяка трета жена в България жертва на домашно насилие
Световната статистика е плашеща - една от три жени е преживяла физическо или сексуално насилие през живота си, най-често от страна на интимен партньор или познат.
Под надслов Orange the World: #HearMeToo, ООН окуражава държави, организации и граждани да създават и насърчават обществен диалог по темата.
У нас кампанията обедини седем български женски списания, които през ноември излизат на пазара с оранжеви корици. Това е цветът, който различните организации и хора, ангажирани в битката за човешките права, свързват с тази важна кауза. Оранжевото - ярко и позитивно, е избран за цвят на кампанията, като символ на оптимизма и стремежа към едно по-добро и светло бъдеще без потъпкване на човешките права и без ежедневна заплаха за здравето и живота на жените и момичетата по света.
Разказ от първо лице: Да избягаш от ада „домашно насилие“ (ВИДЕО)
Медиите трябва да служат на истината и на каузата за общото благо, да са инструмент на познанието и опора на читателите си. Затова ELLE, Cosmopolitan, Журнал за жената, Жената Днес, AMICA, Grazia и DIVA загърбиха конкуренцията и се обединиха около дълга си да застанат с категорична позиция по проблема с насилието срещу жени, аргументират идеята си от редакциите на тези издания.
Посланието им е ясно - заедно сме силни, заедно можем да спрем това, заедно трябва да говорим, да подкрепяме, да търсим отговорност и решение.
Всяка трета жена в България жертва на домашно насилие
Световната статистика е плашеща - една от три жени е преживяла физическо или сексуално насилие през живота си, най-често от страна на интимен партньор или познат.
Под надслов Orange the World: #HearMeToo, ООН окуражава държави, организации и граждани да създават и насърчават обществен диалог по темата.
У нас кампанията обедини седем български женски списания, които през ноември излизат на пазара с оранжеви корици. Това е цветът, който различните организации и хора, ангажирани в битката за човешките права, свързват с тази важна кауза. Оранжевото - ярко и позитивно, е избран за цвят на кампанията, като символ на оптимизма и стремежа към едно по-добро и светло бъдеще без потъпкване на човешките права и без ежедневна заплаха за здравето и живота на жените и момичетата по света.
Разказ от първо лице: Да избягаш от ада „домашно насилие“ (ВИДЕО)
Медиите трябва да служат на истината и на каузата за общото благо, да са инструмент на познанието и опора на читателите си. Затова ELLE, Cosmopolitan, Журнал за жената, Жената Днес, AMICA, Grazia и DIVA загърбиха конкуренцията и се обединиха около дълга си да застанат с категорична позиция по проблема с насилието срещу жени, аргументират идеята си от редакциите на тези издания.
Посланието им е ясно - заедно сме силни, заедно можем да спрем това, заедно трябва да говорим, да подкрепяме, да търсим отговорност и решение.