/ iStock/Getty Images
Американски учени, работещи с мишки, откриха непозната популация клетки на езика, които за разлика от досега познатите, реагират на всички вкусови стимули, съобщи Сайънс алърт.

Известните вкусове са кисело, солено, горчиво, сладко, люто, умами. Възможно е мазнините и скорбялата също да са вкусов стимул. Познатите досега вкусови клетки бяха само три типа. Тип едно - около половината във вкусовите луковици, са отговорни за усещането за сладко и умами. Тип две - за горчиво, сладко и умами. Тип три - за кисело и солено. Новото откритие показва, че картината е по-сложна.

Новооткритите клетки са от тип три. Те откриват кисело, горчиво, умами и сладко. Не реагират на сол.

Многостранността на тези клетки напомня за нервните клетки в мозъка, където има както неврони с обща функция за вкус, така и специализирани.

Макар и не всяка клетка, проверена експериментално от учените от университета на Бъфало в Ню Йорк да се е стимулирала от всички вкусове, 100 процента от широкоспектърните клетки са реагирали на повече от един вкус, а около 80 процента - на три или четири вкуса.