Кристина е един от младите хора, които се присъединиха към каузата на „Заедно в час".
Кристина Борисова е избрала пътя на науката. Завършва биология в Софийския университет, а след това и магистратура, специалност "Приложна хидробиология и аквакултури", отново в СУ. Освен с членството си в различни студентски организации и с екологична дейност, Криси може да се похвали и с работа на необичайно място - в Зоологическата градина. А сега е учител по биология на ученици от 7. и 8. Клас, както и по Човекът и природата на 5 и 6 клас, химия на 7 и 8 клас и математика на 8.клас. Изобщо - науката е нейната стихия. Но със сигурност понякога е трудно да вдъхновиш учениците и те също, поне донякъде, да споделят интереса ти към нея. Тя е учител по програмата на „Заедно в час"" в 156 ОУ "Васил Левски", район "Кремиковци", София.
Криси е един от младите хора, които са се заели с предизвикателството да помогнат за едно по-добро образование на българските ученици. Ако искаш и ти да тръгнеш по този вълнуващ път, можеш да кандидатстваш на zaednovchas.bg до 10 април 2016г. А сега разбери малко повече за това какво се случва в класната стая, когато пред учениците стои един млад учител.
Kак реши да станеш част от "Заедно в час"?
Програмата ми я препоръча познат, който също беше кандидатствал. Първо разгледах сайта. Там получих много информация за работата на програмата. Хареса ми идеята, че всяко дете трябва да има равен шанс и да получава качествено образование! Нещо,което аз много искам да се случи и в България, защото мисля, че уменията и знанията, които всеки един от нас е развил в училище, са му помогнали да се реализира като човек в бъдещето. Припознах както идеите, така и ценностите на "Заедно в час". Припознах мисията и реших, че това е нещото, с което искам да се занимавам, да бъда част от идеята и да допринеса за развитието на обществото ни.
Какво в предишния ти опит ти помага в учителската професия?
Преди да вляза в програмата, водих упражнения и лекции в университета, също съм се занимавала и с деца в екологичния клуб "Ной" в Зоопарк- София. Предишният ми опит ми даде широк поглед над различни групи от ученици. Хареса ми да вниквам в същината на проблемите, които изпитват при обучение. Придобих и много ценен опит в комуникация с децата, приобщаване на обучителния материал, разговор с родители или близки, както и да вникна в съвременните проблеми на нашето общество.
Изпитваш ли трудности в класната стая? Какво те спасява в тези моменти, ако има такива?
Като млад учител, мисля, че изпитвах всяко едно притеснение, което е възможно да изпита всеки в моето положение, а именно: дали ще се впиша в колектива, дали ще мога да преподавам като лидер, дали ще мога да достигна до всяко едно дете, дали ще поднеса предмета, който много обичам, по интересен и алтернативен начин, умората накрая на деня и др. Това, което много ми помогна, е, че получих страхотна подкрепа от общността на "Заедно в час". Винаги съм получавала подкрепа, но това, което за мен беше безценно, е обученията и ресурсът, които предоставя програмата. Колкото и банално да звучи това, което ме движи в правилната посока, са моите ученици. Те ме вдъхновяват и ми помагат да се усъвършенствам и да бъда това за тях, което те заслужават, а именно - учител с главно "У", който да ги подготви не само по предметното знание, но и да им даде необходимите умения и нагласи за да се превърнат в успешни млади хора!
Как предизвикваш интереса на децата в областта на науките?
Децата, след "дълго изледване" на природния цикъл от науки, които преподавам, ме кръстиха със званието: "Госпожа Природа".
За мен биологията е необятна вселена, в което моите ученици се потапят всеки час! Аз искам един ден, след като са завършили училище, да могат да имат елементарна биологична култура и познания, които да им бъдат от помощ. Да имат билогична култура и интерес към природните науки! Междупредметните връзки са налице всеки час, но най-вече акцентът ми е върху здравните познания и опазване на околната среда.
Природният цикъл от науки включва следните предмети: Човекът и природата, биология и здравно образование, химия и опазване на околната среда, физика и астрономия, а и в моя случай математика. Като биолог знам, че природните науки са тясно свързани, математиката допринася като "точния" акцент и като точна наука в обяснението на природните закономерности. Вървят ръка за ръка! Макар и всяка седмица да е пълна с натовареност, съм убедена, че мога да дам точните междупредметни връзки откъм природния цикъл с науки, подкрепени и математически издържани.
Кое е най-ценното и вълнуващо в това да работиш с деца?
Работата с деца е вдъхновяваща и несравнима пред всичко друго, с което съм се занимавала досега. Те ме вдъхновяват и ми дават сила всеки ден да се усъвършенствам в работата си, да съм по-прецизна и точна и да мога да бъда още по-креативна и вдъхновяваща за тях!