Животновъди предупредиха за търговски трикове, с които дълбоко замразено вносно агнешко месо се предлага в магазините за прясно, като се маринова и овкусява с подправки. В интервю за Дарик председателят на Националната асоциация на животновъдите Бойко Синапов подчерта, че въпреки обещанията на Агенцията по безопасност на храните на щандовете така и няма информация за произхода на агнешкото и това заблуждава клиентите в избора им.
Бойко Синапов даде съвети как да разпознаем прясното българско месо и какви са реалните цени на продукта.
„Вносните меса се продават отново за български. Или поне не може българския потребител да разграничи българското от вносното. Место, което е прясно заклано, трябва да бъде розово, свежо”, обясни той. „Необяснимо е, при положение, че ние производителите казахме, че има достатъчно агнета за българския пазар, така или иначе потреблението ни е много бедно. Възмутен съм от продължаващото невземане на мерки от всички контролни органи. Продължаваме да тровим, бедното си потребление с храни, които не са годни”, допълни Синапов.
„Дълбоко замразени агнета не се знае от къде са и на колко години са замразени. Призивът ми към българския потребител, Великден е веднъж в годината, нека се мобилизираме и да не допускаме това нещо. Има потребител, който не може да различи какво е место, отива, купува си и му се продава някакво агнешко месо, което е на 10 години”, коментира още председателят на Националната асоциация на животновъдите.
„Нямаме нищо против да се продават такива продукти, но дда се знае – българско месо, вносно месо”, заяви той.
Бойко Синапов се надява за следващия Великден вече да е в сила и наредбата, която да позволи на фермите чрез собствени пунктове за клане или мобилни кланици да продават директно и на място собствената си продукция от месо. Така според него ще отпадне и голямата надценка, която реално клиентите плащат сега на прекупвачи и търговци.
От Българската агенция по безопасност на храните съобщиха за Дарик, че нямат информация старо месо да се маринова и да се продава отново на щандовете. При проверки в търговската мрежа инспекторите сверявали и сроковете на годност на маринованите и овкусените меса.