В Трамкар си искат откраднатото от Вретенаров, билетът трябвало да е 93 ст. чак през 2010 г.
В Трамкар си искат откраднатото от Вретенаров, билетът трябвало да е 93 ст. чак през 2010 г. / netinfo

Дело за обявяване в несъстоятелност на придобилото скандална известност общинско дружество „Трамкар" е образувано по настояване на новото му ръководство. Това стана ясно при разглеждане в общинска комисия на доклад за състоянието на предприятието. Бордът на директорите на „Трамкар" настоява уличеният в отклоняване на 670000 лв. бивш директор на фирмата Христоско Вретенаров да ги върне в дружеството.

От доклада за състоянието на „Трамкар" става ясно още, че задълженията на трамвайния завод надхвърлят 3 млн. лв., че в момента се изпълнява поръчка за ремонт на 48 трамвая, а като цяло в София трябва да се движат 500 мотриси, за да е максимално добро обслужването на пътниците.

Междувременно от друг документ – Стратегия за развитие на градския транспорт, изготвена миналата година стана ясно, че е разчетено цената на еднократния билет да стане 93 ст. през 2010 г. Това според общинския съветник от ДСБ Вили Лилков означава, че предложението за цена от един лев от 1 май тази година не е аргументирано по никакъв друг начин, освен предизборно, за да няма поскъпване догодина, когато е парламентарният вот.

Директорът на компанията за градски транспорт Николай Костов каза, че са сбъркали в прогнозите си от миналата година. Областният управител на София е върнал изменение в общинска наредба, според което кметството събира такси за мероприятия на открито, като заснемане на филм например, защото било прието в нарушение на законоустановените процедури. След оповестяване на изменението в интернет то отново ще се предложи за приемане от общинския съвет.