/ ThinkStock/Getty Images
Преминаването към електронна винетка от 1 януари 2019 г. и на тол таксуване за превозни средства над 3.5 тона за изминато разстояние от 16 август догодина е нов финансов модел, който ще позволи да се генерират много повече средства за развитието на пътната инфраструктура. Това е заявил инж. Веселин Давидов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", пред медиите на работна среща в Банско, организирана от Световната банка, съобщиха от Агенцията.

Пътищата ще се проектират според интензивността на трафика за 30 години напред

Предстои след окончателното изработване на вариантите за тарифиране и обхвата на тол системата от Световната банка, проектите да бъдат разгледани и обсъдени с превозвачите и представени пред обществеността.

Българите поставят оценка „Среден“ на пътната инфраструктура

Давидов е подчертал, че с въвеждането на тол системата се очаква значително повишаване на приходите от пътни такси, които ще са предимно от тежкотоварния транспорт. Той е казал, че тол системата ще бъде фокусирана върху високо класната мрежа - магистрали, скоростни пътища, транзитните трасета.
 
Строим най-евтините магистрали в Европа

Обхватът постепенно ще се разширява, като в системата ще се включат пътищата в добро състояние. Давидов е заявил, че средствата, които поетапно ще се генерират от тол системата, ще позволят много по-голям финансов ресурс да се инвестира в развитието на републиканската пътна мрежа. За разлика от винетните такси средствата от тол системата ще могат да се използват и за ново строителство, е казал още той. Калкулацията на тарифите и начина на технологична работа на системата ще съответстват на европейското законодателство, нормативните и технически изисквания, е казал Давидов.