97194
Цветан Цветанов
Таско Ерменков
Николай Нанков
- Таско Ерменков
- Николай Нанков
България строи най-евтините магистрали в Европа, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на изслушване в парламента. Нанков обаче уточни, че въпреки ниските цени, качеството на аутобаните ни е добро.
Цените на магистралите у нас са сравнително по-ниски от останалите в Европа, обясни министърът на регионалното развитие Николай Нанков. Той отбеляза, че средната цена на километър автомагистрала у нас от 2000 година насам е 3,1 милиона евро, в Сърбия - 5,5 милиона евро, в Румъния - 6,3 милиона евро, а в Гърция малко над 10 милиона евро. Според Нанков обаче ниската цена у нас не е за сметка на качеството. Регионалният министър обърна внимание и на гаранционни срокове на построените магистрали.
Половината пътища в България - в лошо или в много лошо състояние
"В момента променяме наредбата за гаранционните срокове, ще я подложим на обществено обсъждане, както е редно, за да увеличим срока на гаранциите не само за магистралите, но и за всички пътища. Гаранционните срокове на магистралите понастоящем са пет години, а за съоръженията - мостове, тунели, виадукти, са 10 години. Гаранционният срок за текущ ремонт е една година. Безумни, ниски гаранционни срокове в наредбата. Поех ангажимент и работим да увеличим гаранционните срокове", каза министърът.
Какво още каза министърът по време на изслушването, вижте тук
От БСП обаче силно разкритикуваха политиката на кабинета по отношение на пътищата, строителството на магистрали и ремонти на пътната инфраструктура.
От опозицията напомниха, че миналата година са поискали анкетна комисия в НС по "въпроса за магистралите и корупционните обществени поръчки". Таско Ерменков отбеляза, че през пролетта на миналата година прокуратурата влезе в АПИ, заедно с ОЛАФ и ДАНС. "Поискахме тази комисия, за да видим кой носи политическата отговорност. Вие тогава се уплашихте, скрихте се, но проблемите лъснаха още повече. Днес пак слушаме за магистралите, които вече не са и скоростни пътища, имайки предвид какви ограничения за движение имаме по тях", каза Ерменков.
570 км пътища ще бъдат ремонтирани със средства от бюджета тази година
По думите му изслушването на министъра било "еманация на перфектно подготвена и изпълнена кризисна пиар акция, уви, без съдържание".
"Днес вместо да ни анимирате с шарени трасета, трябваше с прости думи да ни кажете откъде ще вземете 600 млн. лв. за лот 3.2 на АМ "Струма". Трябваше да ни покажете колко дупки има по новопостроените пътища, защото се краде от строителството им. И поне едно нещо стана ясно: колкото и да е раздута администрацията в България, тя не стига, за да има до всяка дупка чиновник, както ни обеща премиерът", каза Ерменков.
Борисов нареди: Полицай до всяка дупка
Председателят на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов защити Нанков от критиките на социалистите. "Смятам, че с политиката, която правят правителствата на Борисов, направихме всичко възможно да се върнем към възможностите, които дава ЕС през годините, в които ние сме член", каза Цветанов.
"Аз съм впечатлен от политическата воля, която имаше кабинетът "Борисов" още в първия мандат и тази последователност, която има във всички кабинети до сега. Защото знаем, че АМ "Тракия" беше финализирана от София до Бургас с европейски средства", отчете Цветанов. Той бе категоричен, че всички регионални министри в кабинети на Борисов са полагали усилия да не загуби страната ни нито един евроцент за инфраструктура.
Министър Нанков отбеляза още, че е напълно реалистично в края на 2024 г. да имаме изцяло завършена магистрала „Хемус“.
Цените на магистралите у нас са сравнително по-ниски от останалите в Европа, обясни министърът на регионалното развитие Николай Нанков. Той отбеляза, че средната цена на километър автомагистрала у нас от 2000 година насам е 3,1 милиона евро, в Сърбия - 5,5 милиона евро, в Румъния - 6,3 милиона евро, а в Гърция малко над 10 милиона евро. Според Нанков обаче ниската цена у нас не е за сметка на качеството. Регионалният министър обърна внимание и на гаранционни срокове на построените магистрали.
Половината пътища в България - в лошо или в много лошо състояние
"В момента променяме наредбата за гаранционните срокове, ще я подложим на обществено обсъждане, както е редно, за да увеличим срока на гаранциите не само за магистралите, но и за всички пътища. Гаранционните срокове на магистралите понастоящем са пет години, а за съоръженията - мостове, тунели, виадукти, са 10 години. Гаранционният срок за текущ ремонт е една година. Безумни, ниски гаранционни срокове в наредбата. Поех ангажимент и работим да увеличим гаранционните срокове", каза министърът.
Какво още каза министърът по време на изслушването, вижте тук
От БСП обаче силно разкритикуваха политиката на кабинета по отношение на пътищата, строителството на магистрали и ремонти на пътната инфраструктура.
БГНЕС
570 км пътища ще бъдат ремонтирани със средства от бюджета тази година
По думите му изслушването на министъра било "еманация на перфектно подготвена и изпълнена кризисна пиар акция, уви, без съдържание".
"Днес вместо да ни анимирате с шарени трасета, трябваше с прости думи да ни кажете откъде ще вземете 600 млн. лв. за лот 3.2 на АМ "Струма". Трябваше да ни покажете колко дупки има по новопостроените пътища, защото се краде от строителството им. И поне едно нещо стана ясно: колкото и да е раздута администрацията в България, тя не стига, за да има до всяка дупка чиновник, както ни обеща премиерът", каза Ерменков.
Борисов нареди: Полицай до всяка дупка
БГНЕС
"Аз съм впечатлен от политическата воля, която имаше кабинетът "Борисов" още в първия мандат и тази последователност, която има във всички кабинети до сега. Защото знаем, че АМ "Тракия" беше финализирана от София до Бургас с европейски средства", отчете Цветанов. Той бе категоричен, че всички регионални министри в кабинети на Борисов са полагали усилия да не загуби страната ни нито един евроцент за инфраструктура.
Министър Нанков отбеляза още, че е напълно реалистично в края на 2024 г. да имаме изцяло завършена магистрала „Хемус“.