/ Снимка: АПИ, Рехабилитацията на 14,6 км от пътя Севлиево - Драгановци излязла 12 501 880 лв.
С финансиране от 12,5 млн. евро ще бъде реконструиран 13-километровият път от Крива Паланка до граничния пункт Деве Баир на Коридор № 8.

Строителните дейности по проект „По-безопасно пътуване и по-добра свързаност за гражданите на Северна Македония“ официално започнаха днес на локация край село Узем, в областта Крива Паланка. Проектът е с подкрепата на Европейския съюз и инвестиционна програма.

Задържаха цяла смяна митничари на „Калотина“? (ВИДЕО)

Премиерът Оливер Спасовски, присъстващ на стартовите дейности, подчерта значението на модернизацията на пътя, който е част от Коридор № 8.

„Проектът, включващ завършването на железопътната линия по този коридор, има за цел да свърже Черно море с Адриатическо море. В по-широк план това е коридор, който свързва Близкия изток и Азия с Европейския съюз през България, Северна Македония и Албания“, каза Спасовски.

Над 30 арестувани на „Калотина“ заедно с началника на пункта (СНИМКИ)

Министърът на транспорта и съобщенията Горан Сугарески подчерта, че пътят е важен не само за региона, но и за цялата страна, което улеснява регионалната търговия и подобрява транспорта на стоки и услуги.

Посланикът на ЕС Самуел Жбогар заяви, че като почетен гражданин на Крива Паланка се радва за стартирането на този важен проект и за свързването на държавите с цел засилване на икономиката.

„Това е първият проект от Берлинския процес, който стартирахме, защото ЕС твърдо вярва в силата на свързването, в частност свързването София-Скопие-Дуръс, Тирана, но пътят ще бъде и по-безопасен за гражданите, по-бърз и по-ефективен за опазването на околната среда. В същото време пътят символизира добрите отношения с България като член на ЕС“, каза Жбогар.

Европарите от "Струма" отиват за друга магистрала - от София до Калотина

Европейска банка за възстановяване и развитие (ЕБВ) финансира проекта със заем от 10 милиона евро, а ЕС предоставя инвестиционна безвъзмездна помощ в размер на 2,4 милиона евро по програмата за Западните Балкани.

В момента условията по съществуващите пътища не са добри, има ограничения от 50 километра в час, а повечето участъци имат остри завои. Подобряването на пътя ще повиши качеството на превоза на стоки и хора и ще стимулира икономическото развитие, както и регионалната интеграция.

България оттегля апликационната форма за АМ „Струма“ през Кресненското дефиле

На събитието бе подчертано, че македонската страна ще продължи да подобрява пътната инфраструктура на Коридор № 8 и правителството ще работи за модернизиране на този коридор до нивото на магистрала или автострада в съответствие с нуждите и честотата на отсечката, за да се осигури по-надежден и по-бърз транспорт на хора и стоки.
Изпълнител на проекта е „Гранит“, а срокът е 24 месеца.

ЕБВР инвестира в Северна Македония от 1993 г. и досега е подписала 128 проекта на стойност над 2 милиарда евро, 85% от които са за проекти в сектора на устойчивата инфраструктура.
БГНЕС