Няма рекламации срещу фирмата доставчик на закуски в бургаските училища
Няма рекламации срещу фирмата доставчик на закуски в бургаските училища / netinfo

Няма официални рекламации, свързани с дейността на фирмата, доставчик на безплатни закуски и напитки в училищата в област Бургас. Това заяви на пресконференция Пенка Филева, управител на общинска фирма "Хляб и хлебни изделия", която спечели обществената поръчка.

Дружеството поема гаранции, че децата получават здравословна и пълноценна храна, а училищата са равнопоставени, независимо от броя на учениците. Филева каза, че хлебозаводът произвежда хляб по технологии, без аналог в региона и осъществява постоянен контрол върху теглото и качеството на закуските.

Храната за децата се приготвя по Сборника с рецепти за ученически столове и бюфети. Фирмата прави близо 15 000 закуски дневно, като получава по програмата на Министерството на труда и социалната политика по 0.50 лева на дете - 0.35 лева за напитка и 0.15 лева за закуска. Обхванати са 94 на сто от учебните заведения и 87 процента от децата в областта.

Цялото количество сандвичи се произвежда за една 8-часова смяна, съхранява се в хладилници и се доставя по разписание, предвидено от училищата. От местната Агенция за социално подпомагане са направили проверки в 6 училища за броя и срока на доставките, годността и качеството на закуските и напитките. Отклонения не са констатирани.

От агенцията припомниха, че създаването на подходящи хигиенни условия за получаването на закуските е ангажимент на самите училища. 25 от 32 начални училища в областта са подписали споразумението по националната програма. В останалите проблемът е, че училищните столове са дадени под наем на фирми, които правят закуски за учениците. Те не са заинтересовани да допуснат друг доставчик.

Управителят на местния хлебозавод заяви, че има случаи, когато директори на учебни заведения са изгонили представители на фирмата, спечелила конкурса за обществена поръчка по програмата и са отказали да подпишат договор. От "Хляб и хлебни изделия" заявиха, че ще работят за подобряването на търговския вид на предлаганата храна.