99034
Нова наредба определя опасностите на пътя
Билбордовете са едно от носещите риск препятствия на пътя, според новата Наредба за проектиране на пътищата. Те ще трябва да бъдат премахнати или обезопасени с мантинела, заяви за Дарик проф. Румен Миланов, преподавател от Университета за архитектура, строителство и геодезия и координатор на работната група, изготвила наредбата. Стълбовете, дърветата, шумозащитните и подпорните стени, бетонните елементи също са категоризирани като опасности.
Неподходящ проект бил виновен за опасния път Чирпан – Стара Загора
Магистралите вече ще се проектират за максимална скорост от 140 км/ч, но само в равнинни терени. При хълмист терен ограничението е 130 км/ч, а при планински – 120, обясни специалистът.
Новите изисквания ще оскъпят изграждането на пътища, но безопасността изисква средства, изтъкна проф. Миланов.
Правят експертизи на пътя и мантинелите край автобусната катастрофа (ВИДЕО)
Новите правила предвиждат при проектирането на пътищата интензивността на трафика да се отчита за 30 години напред, отбеляза проф. Румен Миланов: "Освен като пропускателна способност, той е свързан и с оразмеряване на пътните настилки, което определено е един плюс. Но този плюс безспорно е свързан и със средства".
В новата Наредба за проектиране на пътища са категоризирани и опасностите. С най-голям риск за пътуващите са стълбовете, дърветата, шумозащитните и подпорните стени, бетонните елементи. Рискови са и билбордовете, обясни проф. Миланов: "Моето лично мнение е, че не трябва да има билбордове, но те са факт в момента. Това е една друга тема да ги има или не. В много страни те са отхвърлени, няма ги на пътищата. Но тези, които съществуват, обезателно трябва да бъдат обезопасени. Тяхното обезопасяване трябва да е за сметка на този, който изгражда билборда".
Неподходящ проект бил виновен за опасния път Чирпан – Стара Загора
Магистралите вече ще се проектират за максимална скорост от 140 км/ч, но само в равнинни терени. При хълмист терен ограничението е 130 км/ч, а при планински – 120, обясни специалистът.
Новите изисквания ще оскъпят изграждането на пътища, но безопасността изисква средства, изтъкна проф. Миланов.
Правят експертизи на пътя и мантинелите край автобусната катастрофа (ВИДЕО)
Новите правила предвиждат при проектирането на пътищата интензивността на трафика да се отчита за 30 години напред, отбеляза проф. Румен Миланов: "Освен като пропускателна способност, той е свързан и с оразмеряване на пътните настилки, което определено е един плюс. Но този плюс безспорно е свързан и със средства".
В новата Наредба за проектиране на пътища са категоризирани и опасностите. С най-голям риск за пътуващите са стълбовете, дърветата, шумозащитните и подпорните стени, бетонните елементи. Рискови са и билбордовете, обясни проф. Миланов: "Моето лично мнение е, че не трябва да има билбордове, но те са факт в момента. Това е една друга тема да ги има или не. В много страни те са отхвърлени, няма ги на пътищата. Но тези, които съществуват, обезателно трябва да бъдат обезопасени. Тяхното обезопасяване трябва да е за сметка на този, който изгражда билборда".