Проектът е причина за нагъването на асфалта в участъка от Чирпан до Стара Загора на АМ „Тракия“, това отговори строителят на отсечката „Трейс груп холд“ в отговор на запитване на „Дарик радио“ за причините за лошото състояние на пътната настилка. Според „Трейс“ проектът не съответства на геоложкия доклад за терена, който в по-голямата си част е бивши оризови полета.
Заради неравностите Агенция „Пътна инфрастуктура“ ограничи максималната скорост в участъка до 90 км/ч.
„Трейс“ е изпълнител на участък от „Тракия“, където пътната настилка е нагъната
От „Tрейс груп холд“ обясниха, че отсечката между Чирпан и Стара Загора се намира в изключително равнинен терен, като териториите, през които минава в по-голямата си част, са бивши оризови полета.
Според инженерно-геоложкия доклад, на повечето места нивото на подпочвените води е на около 1 метър под основата, като при това подпочвените води са напорни или възходящи.
В представената и изградена пътна отсечка само на отделни места в участъците в насип е предвидено да се изгребе пласт от неподходящия материал с дебелина между 1 метър и метър и 20 сантимера и да се замени с дренажен материал. Предвидено е да се направят и дренажни ребра. Целта е да се създаде своеобразен дренажен сандък и така да се понижи нивото на водата и да не проникне вода в насипа, върху който се полага настилката.
Борисов: АМ ''Хемус'' ще е готова до 2024 г. (СНИМКИ)
Заради особеностите на терена, обаче, този дренажен сандък се е напълнил с вода, тъй като оттичането ѝ не е осигурено. Така всъщност дренажът не може да изпълнява функцията си. Нещата се влошават от факта, че в дренажния сандък е проникнала и глина от почвата в участъка, внесена вътре от водата, която се качва нагоре.
Така пътната основа губи качеството си и на местата с най-голямо натоварване – активната лента, пътната настилка се деформира.
Как, според строителната компания „Трейс“, е трябвало да се проектира пътя?
Според тях правилното решение е било дрениращият материал да се положи не само на отделни места, а по цялата дължина и ширина в участъците с овлажнена основа, като неговата височина да е поне 50 см над околния терен. Според строителя на пътя, това е щяло да попречи на водата да се покачи в горните пластове на насипа.
Трябвало е също така между дрениращия сандък и земната основа, да се положи геотекстил, който да ги отделя и да не позволи на дренажа да потъва.
Заради неравностите Агенция „Пътна инфрастуктура“ ограничи максималната скорост в участъка до 90 км/ч.
„Трейс“ е изпълнител на участък от „Тракия“, където пътната настилка е нагъната
От „Tрейс груп холд“ обясниха, че отсечката между Чирпан и Стара Загора се намира в изключително равнинен терен, като териториите, през които минава в по-голямата си част, са бивши оризови полета.
Според инженерно-геоложкия доклад, на повечето места нивото на подпочвените води е на около 1 метър под основата, като при това подпочвените води са напорни или възходящи.
В представената и изградена пътна отсечка само на отделни места в участъците в насип е предвидено да се изгребе пласт от неподходящия материал с дебелина между 1 метър и метър и 20 сантимера и да се замени с дренажен материал. Предвидено е да се направят и дренажни ребра. Целта е да се създаде своеобразен дренажен сандък и така да се понижи нивото на водата и да не проникне вода в насипа, върху който се полага настилката.
Борисов: АМ ''Хемус'' ще е готова до 2024 г. (СНИМКИ)
Заради особеностите на терена, обаче, този дренажен сандък се е напълнил с вода, тъй като оттичането ѝ не е осигурено. Така всъщност дренажът не може да изпълнява функцията си. Нещата се влошават от факта, че в дренажния сандък е проникнала и глина от почвата в участъка, внесена вътре от водата, която се качва нагоре.
Така пътната основа губи качеството си и на местата с най-голямо натоварване – активната лента, пътната настилка се деформира.
Как, според строителната компания „Трейс“, е трябвало да се проектира пътя?
Според тях правилното решение е било дрениращият материал да се положи не само на отделни места, а по цялата дължина и ширина в участъците с овлажнена основа, като неговата височина да е поне 50 см над околния терен. Според строителя на пътя, това е щяло да попречи на водата да се покачи в горните пластове на насипа.
Трябвало е също така между дрениращия сандък и земната основа, да се положи геотекстил, който да ги отделя и да не позволи на дренажа да потъва.