Николина Ангелкова
Николина Ангелкова / БГНЕС
Фалиралият туроператор „Астрал Холидейз“ има застрахователно покритие за 700 000 лева, а застрахователят „Уника“ пое ангажимент в спешен порядък да изплати сумите, на тези, на които предстои да пътуват в средата и края на тази седмица.

За пътуващите утре сме заплатили всичко – самолети, хотели и трансфери. Няма да има клиенти, които да бъдат необслужени. Техните почивки са гарантирани и няма начин да не се възползват от тях.“, каза изпълнителният директор на „Астрал Холидейз“ Христо Гълбачев по време на извънреден брифинг в Министерство на туризма и в присъствието на министър Николина Ангелкова.

След краха на Томас Кук: Българският туроператор „Астрал Холидейз“ фалира

За тези, които ще пътуват в сряда, четвъртък и петък, ще съдействаме да си получат парите максимално бързо“, категоричен бе той.

„В София и Пловдив офисите ни работят, служителите ще съдействат на всички, които са платили почивките си за следващите дни, да си получат парите“, добави той и уточни ще става въпрос за по-малко от 200 човека.

Още 4 компании на „Томас Кук“ в Европа прекратиха дейност

Към днешна дата туроператорът има 51 човека, които почиват в страната и чужбина. "Всички техни разходи заплатени и те няма да останат на улицата", каза още Гълбачев.

От думите на му стана ясно, че в „Астрал Холидейз“ работят по-малко от 100 човека, всички те ще бъдат съкратени.

Британският туроператор „Томас Кук“ фалира


Главният изпълнителен директор на „Уника“ Николай Генчев обясни, че максималният срок за изплащане на застраховките е 15 дни. „Ще се постараем максимално бързо да удовлетворим клиентите.“, каза той.

Всеки клиент на фалиралия туроператор може да заведе претенция онлайн или във всеки офис на "Уника".