"От днес Столичната община и Центърът за градска мобилност ще санкционират неправилното паркираните автомобили с неприсъствен фиш". Това обяви зам.-кметът по транспорт Кристиан Кръстев, който заедно с представители на ЦГМ дадоха символичен старт на този вид контрол на бул. „Черни връх“.
Неприсъственото връчване означава, че не е необходимо водачът да бъде в превозното средство, за да бъде глобен. Пуснатите аварийни светлини в отсъствието на водача също няма да го спасят от глоба, която в зависимост от нарушението варира от 20 до 200 лева.
За да упражняват контрол 10 служители на ЦГМ са снабдени с таблет, чиято система е свързана с тази на МВР, за да имат достъп до данните на водачите и принтер, с чиято помощ на момента се принтира фишът. Срокът за плащане на глобата е 7 дни.
Погват нарушителите, паркирали в зелени площи и по тротоари в София
„До момента Общинска полиция и Столичният инспекторат съставяха такива фишове, но в присъствието на водач, което беше неефективно, защото често не може да се открие водачът, водачите оспорват очевидно нарушение и в общи линии няма достатъчно добра ефективност.
Сега с неприсъствения фиш, в рамките до минута, всеки недобросъвестен водач ще може да бъде санкциониран. За нас приоритет ще бъде да санкционираме и да проверяваме по основните улици и булеварди, където се движи основно градски транспорт и където има възпрепятстване на пешеходци и велосипедисти“, обясни Кръстев и добави, че при доказана ефективност на този пилотен проект, той ще се разшири и проверки ще се извършват и в кварталите.
„
До една седмица получавате този неприсъствен фиш. Той ще ви бъде изпратен по пощата. В рамките на седмицата той влиза и в системата на Столичната община за данъчното облагане. Идеята е да направим така, че системата да работи и да бъде ефективна“, коментира той.
На въпрос на какъв принцип се определя размерът на глобите, инспекторът от ЦГМ Стефан Митев уточни, че те са строго определени и са в зависимост от тежестта на нарушението.
„Глобите са регламентирани - паркиране на тротоар е 50 лева, на инвалидно място е 200 лева, неправилно паркиране на маркировка - 20 лева, неспазване на пътен знак – също 20 лева“, посочи Митев.
В отговор на наш въпрос Никола Рогачев от ЦГМ подчерта, че наложените глобите не се обжалват и така е разписано и в Закона за движение по пътищата. Отделно от това каза, че няма какво да се обжалва на доказано нарушение, защото фишът ще бъде придружен и с доказателствен материал.
От отговор на въпрос стана ясно още, че глобата се издава на името на собственика на колата и не може да се прехвърли на лицето, извършило нарушението. „По Закона за движение по пътищата наказателни фишове се издават на собственика на автомобила и ние спазваме закона буква по буква“, заяви Рогачев и каза, че липсата на места за паркиране не е основание да се правят нарушения в града.
От своя страна зам.-кметът каза, че в чужбина всеки гледа да спазва правилата, защото ще бъде незабавно глобен, а у нас не е така и коментира, че отдава "гражданите приемат улиците си за бащиния".
„Ние се намираме в такъв участък, в който има изключително много места, стига човек да има желанието. Не смятам, че трябва да паркираме в активна лента за движение и да създаваме задръствания, и да създаваме предпоставка за живота и здравето на хората. Ако животът и здравето на хората са на второ място за сметка на това за удобството, смятам, че ние сме прави в случая“, беше категоричен Кръстев.
От думите му стана ясно още, че се обмисля въвеждането на места за кратък престой пред детски градини, училища, болници и увери, че това ще е сред приоритетите му.
„Това е въпрос на промяна на Наредбата за организация на движението“, обясни той и посочи, че във Виена зоните за паркиране са 15 минути, но там хората спазват това правило и даде пример, че у нас не е така и дори има хора, които докато не видят инспектор на ЦГМ не си пускат sms за паркиране, а стоят с телефон в ръка.
Кръстев коментира и бъдещото разширяване на Околовръстното шосе и бул. „Цар Борис III“ след „Никола Петков“, което тази вечер ще извади за пореден път жители на кв. "Княжево" на протест, които са против планираната реконструкция на бул. „Цар Борис III“.
„От гледна точка на урбанизацията на града подкрепям изцяло главния архитект. Смятам, че трябва да се изведе възможно най-бързо трафикът от града и ринговите булеварди от Околовръстното шосе.
Протестът е въпрос на изява на хората. Смятам, че има много по-демократични методи - да се обсъдят различните варианти, за да се стигне до консенсус“, каза още той и добави, че неговото желание е там да има велоалея.
Неприсъственото връчване означава, че не е необходимо водачът да бъде в превозното средство, за да бъде глобен. Пуснатите аварийни светлини в отсъствието на водача също няма да го спасят от глоба, която в зависимост от нарушението варира от 20 до 200 лева.
За да упражняват контрол 10 служители на ЦГМ са снабдени с таблет, чиято система е свързана с тази на МВР, за да имат достъп до данните на водачите и принтер, с чиято помощ на момента се принтира фишът. Срокът за плащане на глобата е 7 дни.
Погват нарушителите, паркирали в зелени площи и по тротоари в София
„До момента Общинска полиция и Столичният инспекторат съставяха такива фишове, но в присъствието на водач, което беше неефективно, защото често не може да се открие водачът, водачите оспорват очевидно нарушение и в общи линии няма достатъчно добра ефективност.
Сега с неприсъствения фиш, в рамките до минута, всеки недобросъвестен водач ще може да бъде санкциониран. За нас приоритет ще бъде да санкционираме и да проверяваме по основните улици и булеварди, където се движи основно градски транспорт и където има възпрепятстване на пешеходци и велосипедисти“, обясни Кръстев и добави, че при доказана ефективност на този пилотен проект, той ще се разшири и проверки ще се извършват и в кварталите.
„
До една седмица получавате този неприсъствен фиш. Той ще ви бъде изпратен по пощата. В рамките на седмицата той влиза и в системата на Столичната община за данъчното облагане. Идеята е да направим така, че системата да работи и да бъде ефективна“, коментира той.
На въпрос на какъв принцип се определя размерът на глобите, инспекторът от ЦГМ Стефан Митев уточни, че те са строго определени и са в зависимост от тежестта на нарушението.
БГНЕС
В отговор на наш въпрос Никола Рогачев от ЦГМ подчерта, че наложените глобите не се обжалват и така е разписано и в Закона за движение по пътищата. Отделно от това каза, че няма какво да се обжалва на доказано нарушение, защото фишът ще бъде придружен и с доказателствен материал.
От отговор на въпрос стана ясно още, че глобата се издава на името на собственика на колата и не може да се прехвърли на лицето, извършило нарушението. „По Закона за движение по пътищата наказателни фишове се издават на собственика на автомобила и ние спазваме закона буква по буква“, заяви Рогачев и каза, че липсата на места за паркиране не е основание да се правят нарушения в града.
БГНЕС
„Ние се намираме в такъв участък, в който има изключително много места, стига човек да има желанието. Не смятам, че трябва да паркираме в активна лента за движение и да създаваме задръствания, и да създаваме предпоставка за живота и здравето на хората. Ако животът и здравето на хората са на второ място за сметка на това за удобството, смятам, че ние сме прави в случая“, беше категоричен Кръстев.
От думите му стана ясно още, че се обмисля въвеждането на места за кратък престой пред детски градини, училища, болници и увери, че това ще е сред приоритетите му.
„Това е въпрос на промяна на Наредбата за организация на движението“, обясни той и посочи, че във Виена зоните за паркиране са 15 минути, но там хората спазват това правило и даде пример, че у нас не е така и дори има хора, които докато не видят инспектор на ЦГМ не си пускат sms за паркиране, а стоят с телефон в ръка.
Кръстев коментира и бъдещото разширяване на Околовръстното шосе и бул. „Цар Борис III“ след „Никола Петков“, което тази вечер ще извади за пореден път жители на кв. "Княжево" на протест, които са против планираната реконструкция на бул. „Цар Борис III“.
„От гледна точка на урбанизацията на града подкрепям изцяло главния архитект. Смятам, че трябва да се изведе възможно най-бързо трафикът от града и ринговите булеварди от Околовръстното шосе.
Протестът е въпрос на изява на хората. Смятам, че има много по-демократични методи - да се обсъдят различните варианти, за да се стигне до консенсус“, каза още той и добави, че неговото желание е там да има велоалея.