/ iStock/Getty Images
Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) подкрепя обмисляната от служебния кабинет идея да се предложат стимули за ваксиниране, за да се засили имунизационният процес, посочват в съобщение от асоциацията.

Средствата, които биха били вложени в подобна кампания като стимули - в рамките на от 50 до 300 лева на човек, който реши да се ваксинира тепърва, ще бъдат спестени от мерките, които според здравните експерти ще се наложат и през тази зима - затваряне на бизнеси, нови мерки за социална дистанция и т.н.

Проф Кожухарова: Вероятно към края на август ни чака нова вълна, решението - ваксините

Парите, с които държавата би компенсирала затворени бизнеси отново биха били значително повече в сравнение със стимулите за имунизация, ако бъдат предвидени такива, подчертават от БХРА.

Те призовават стимулите да са сериозни, за да има ефект от тях.

Бордът по туризъм предлага чужденци да идват у нас за безплатна ваксинация


Например да се предложат парични стимули в размер от 50 до 300 лева, като тези, които изявят желание да се ваксинират веднага след обявяване на мярката, в рамките на първите двадесет дни, да получат 300 лева. За следващите 10 дни да има 250 лева, за тези през 10 дни съответно 200, 150, 100 и 50 лева. Като кампанията може да бъде ограничена във времето - за два месеца, така че да изпреварим очакваната нова вълна на вируса през есента, предлага председателят на БХРА Георги Щерев.

Тези средства могат да се ползват за лятна ваканция, например, а 600 лева за едно семейство са сериозен бюджет за почивка, понякога и повече, отколкото те самите могат да отделят, посочват представителите.

Освен парични суми може да се приложи организиране на томболи с предметни награди - телевизори, перални, коли, ваканционни пакети, както се прави в други държави например. Държавата може да създаде специален фонд, в който да набира тези предметни награди от фирми и частни лица за организиране на томболата, предлагат от БХРА.
БТА