Столичният кмет Йорданка Фандъкова заяви, че не вижда аргументи цената на билета в метрото от каса да бъде 2 лева.
"Това за мен не е оправдано. Тя трябва да си остане 1,60 лв., защото ние тръгнахме от разбирането, че цената на единичния билет няма да се променя", допълни Фандъкова.
„Днес има финансова комисия, на която отново ще се дискутира тарифната политика, вчера също имаше. Постигна се известен консенсус, разбиране за мерки и реформа на практика, може би една от последните реформи на градския транспорт”, каза още столичният кмет.
Фандъкова коментира и по-големите възможности, които дават електронните възможности.
„Постепенно ще работим за отменянето на хартиения билет и включването на електронните възможности, за да облекчим хората. В цяла Европа опитът е такъв, че се насърчава пътуването с превозни документи, а билетът да остане като единична възможност, ако някой пътува инцидентно да има възможност да си закупи билет”, заяви тя.
Кметът на София сподели и наблюденията, които има относно картите за градски транспорт. „Някои карти отпадат, има известна оптимизация. Като цяло най-изгодната карта остава годишната, за радост преди време общинските съветници приеха да може да се плаща на траншове, като цената е 365 лв. Тази карта е изгодна и все повече хора проявяват интерес към нея”, каза Фандъкова.
Тя заяви, че засега няма яснота кога точно ще се проведе гласуването, свързано с тарифната политика за градския транспорт.
"Засега не мога да кажа кога ще се проведе гласуване относно промяна на билета, защото първо трябва да минат дискусиите и след това да излезе окончателно решение на водещата комисия и тогава да влезе на сесия на Общинския съвет", добави тя.
"Това за мен не е оправдано. Тя трябва да си остане 1,60 лв., защото ние тръгнахме от разбирането, че цената на единичния билет няма да се променя", допълни Фандъкова.
„Днес има финансова комисия, на която отново ще се дискутира тарифната политика, вчера също имаше. Постигна се известен консенсус, разбиране за мерки и реформа на практика, може би една от последните реформи на градския транспорт”, каза още столичният кмет.
Фандъкова коментира и по-големите възможности, които дават електронните възможности.
„Постепенно ще работим за отменянето на хартиения билет и включването на електронните възможности, за да облекчим хората. В цяла Европа опитът е такъв, че се насърчава пътуването с превозни документи, а билетът да остане като единична възможност, ако някой пътува инцидентно да има възможност да си закупи билет”, заяви тя.
Кметът на София сподели и наблюденията, които има относно картите за градски транспорт. „Някои карти отпадат, има известна оптимизация. Като цяло най-изгодната карта остава годишната, за радост преди време общинските съветници приеха да може да се плаща на траншове, като цената е 365 лв. Тази карта е изгодна и все повече хора проявяват интерес към нея”, каза Фандъкова.
Тя заяви, че засега няма яснота кога точно ще се проведе гласуването, свързано с тарифната политика за градския транспорт.
"Засега не мога да кажа кога ще се проведе гласуване относно промяна на билета, защото първо трябва да минат дискусиите и след това да излезе окончателно решение на водещата комисия и тогава да влезе на сесия на Общинския съвет", добави тя.