Продължава разследването на причините за автобусната катастрофа на пътя между Свиленград и Тополовград, при която загина една жена, а 19 души бяха ранени. Разследващите работят по 2 версии - човешка грешка и техническа неизправност. Асфалтът е бил в нормално състояние, имало е и видима маркировка, но пътят е бил хлъзгав, съобщиха по-рано на брифинг от прокуратурата.

Автобус с 40 пътници падна в дере, има загинал

„Няма остри завои, конкретно на това място. По-скоро са по-дълги и прави”, обясни пред NOVA Диана Русинова, пътен експерт от Европейския център за пътни политики.

„Маркировка няма. Има някаква маркировка по средата, която е имала перли някога. Крайна линия няма никаква, светлоотразители по мантинелата няма никакви. АПИ признават, че на мястото около 150 метра преди завоя трябва да има знак – А2 - внимание опасен завой на ляво. Трябвало е да има и знак за ограничение на скоростта за 40 км в час”, каза Русинова.

Според нея това е много опасен път и АПИ има задължение 2 пъти в годината да проверява безопасността на инфраструктурата. „Как така не са видели, че няма знаци?”, пита Русинова.

„Обнадеждена съм от работата на прокуратурата в последно време. Вярвам, че ще се стигне до истината – защо няма пътни знаци и кой е виновен. И който е виновен, да си понесе отговорността”, каза Русинова.

След катастрофата с автобус в Хасковско – версиите и състоянието на ранените

„На АПИ оправданията не им свършват. Няма сила в тази държава, която да накара тази институция да си свърши работата”, каза Русинова.

„Следите от гумите, оставени при натискане на спирачките, сочат, че водачът не е заспал”, коментира автомобилният състезател Румен Дунев.

„Бил е буден и е опитвал да върне автобуса по някакъв начин. Но следите от задните гуми сочат, че водачът не е бил ориентиран. И така позициониран преди завоя, няма шанс да завие. С тази скорост, центробежната сила го е изхвърлила извън завоя. Мантинелата, която е била поставена, не е могла да задържи автобуса”, коментира експертът.
nova.bg