/ iStock/Getty Images
"Трябва да се напише нов Закон за Движение по пътищата", подчерта председателят на Съюза на българските автомбилисти
Близо 30% от младите водачи признават, че пишат и/или четат съобщения на мобилните си телефони, докато шофират.

Хиляди остават без шофьорски книжки заради COVID мерките

Тези данни са резултат от проучване сред близо 1200 шофьори на възраст до 26 г. Те бяха оповестени от д-р Милен Марков от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ по време на официалното откриване на финалния етап на състезанието „Най-добър млад шофьор на България“.

iStock/Getty Images

"Трябва да се напише нов Закон за Движение по пътищата", каза във Варна председателят на Съюза на българските автомбилисти (СБА) Емил Панчев, който присъства на четвъртото поредно издание на кампанията, която се провежда в града.

Той смята, че е необходимо да бъдат доста ясно изписани дадени задължения и правила на водачите, за да може те да ги знаят и да ги прилагат на пътя. Панчев каза, че и досега се откриват грешки в изпитните листи или поне объркващи въпроси, които затрудняват кандидатите.

Годишните технически прегледи поскъпват заради новите стикери

По-важно е хората да знаят закона, отколкото да наизустят дадени правила, които да забравят една седмица след изпита, категоричен бе той. Според него, е необходимо все повече да се подобрява и изпитът за шофьори, като той е най-основното нещо, което води до по-добри резултати.

Председателят на СБА каза, че около 3000 млади хора са решавали изпитни листовки онлайн в рамките на инициативата, като 20 от тях са се класирали за финала. Те ще покажат своите умения, включително и в оказване на първа медицинска помощ помощ.

iStock/Getty Images

Сред изпитанията за младежите са успоредният гараж, който е доста труден за много шофьори, и шофирането назад като ориентацията е само със страничните огледала.

Началникът на сектора за пътен контрол в Главна дирекция "Национална полиция" главен инспектор Калоян Драганов съобщи, че през миналата година 657 млади шофьори със стаж до 2 години са участвали в 642 пътно-транспортни произшествия. По думите му, това е около 11 % от всички катастрофи.

Нови електронни услуги ще улесняват шофьорите

Загиналите при инциденти млади шофьори през 2020 г. са 52-ма. Нарушенията от младите водачи през отчетния период са 2469. Основното е превишената скорост, а след това са неспазване на пътни знаци, маркировка и пътна сигнализация.

Според него младите шофьори имат прекалено самочувствие да излязат на пътя, но все още нямат навиците и уменията на опитните водачи.

IStock

Инициативата се провежда под егидата на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата", а целта й е да насочи вниманието на младите хора към правилата за движение по пътищата и уменията, които всеки водач трябва да притежава.