Провеждат се масирани акции срещу незаконните пътнически превози, съобщава NOVA. Почти всеки ден през границата ни преминават десетки нелицензирани автобуси. При проверка обаче това е почти недоказуемо. Пътниците отказват да свидетелстват и това "връзва" ръцете на контролните органи.
 
В интернет могат много лесно да се намерят обяви за превоз до други държави като например "Тръгвам всеки петък до Германия, 8 места свободни", казва бившият председател на транспортната комисия в 43-тото НС Настимир Ананиев. Той отбелязва, че това не е споделено пътуване, а нерегламентирана търговска дейност.
 
Споделените пътувания опразниха междуградските автобуси

Нелицензираният превоз е конкуренция на легалните автобуси. От бранша изчисляват, че нелегалните микробуси са окупирали почти половината от международния превоз.
 
Проверки се правят периодично, но от следващата седмица ще се планират по-дългосрочни мерки и постоянни проверки за нерегламентирани превози, каза шефът на "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски.
 
КЗП ще предложи нормативно решение за контрол на "споделената икономика"

Този тип превози крият и сериозни рискове, като последният пример е катастрофата в Унгария от началото на февруари, когато българка загина, а 15 други наши сънародници пострадаха.

Искат криминализиране на нерегламентираните превози

Унгарската полиция все още не е установила кой е виновен за тежката катастрофа, нито дали българските микробуси са се движили законно. Бащата и синът, които са карали по унгарската магистрала, не са в България, твърди NOVA. Повечето от пострадалите вече са се прибрали, а в болницата в Сегед засега остават трима души.
nova.bg