Трафикът по пътищата продължава да е основна тема в началото на летния сезон. Едно от най-натоварените и опасни трасета е пътят към Гърция, през Кресненското дефиле. Свидетели сме обаче на необичайна тенденция - една година без жертви в дефилето, предава БНТ.
Положителният ефект се дължи на колчетата, които АПИ постави, за да ограничи изпреварването в участъка.
Официална статистика за инцидентите в Кресненското дефиле се води едва от пет години. Според данни на МВР, през 2016 на този път са загинали 7 души, 26 са били ранени.
През 2021 година също се отчита рекорд по смъртност с пет жертви и над 40 пострадали. Само за два месеца преди да бъдат поставени колчетата, живота си са загубили други двама.
От 7 юли 2022 година до днес, броят на регистрираните ПТП е девет, с един пострадал и нито една жертва.
"Никъде другаде по цял свят, никой не преминава двойна непрекъсната линия с надеждата да изпревари някого. По този начин се предизвикват много тежки ПТП. Челни удари, с жертви, със загинали, с тежко ранени. Трудно стига до тях бърза медицинска помощ, трудно стигат до тях полиция и пожарна, когато това се наложи, защото просто такъв е районът", посочи пътният експерт Георги Бързаков.
Въпреки че придвижването се осъществява бавно, шофьорите приемат идеята, но настояват за изграждането на магистрала, което значително ще облекчи трафика.
Въпреки поставените ограничители по пътя, има констатирани случаи на изпреварване, като някои завършиха с леки ПТП и наложени глоби. И това обаче не спира опасните шофьори.
"Проблемът не е толкова дали глобите са ниски или високи, проблемът е в тяхното прилагане. По такъв начин да бъде направен законът, че когато ви се състави акт, вие да нямате право да го оспорите поради простата причина, че сте виновен", каза Георги Бързаков.
Специалисти смятат, че трябва да има законови промени, които да задължават водачите да плащат глобите си на място, както е в редица други европейски страни.
Положителният ефект се дължи на колчетата, които АПИ постави, за да ограничи изпреварването в участъка.
Официална статистика за инцидентите в Кресненското дефиле се води едва от пет години. Според данни на МВР, през 2016 на този път са загинали 7 души, 26 са били ранени.
През 2021 година също се отчита рекорд по смъртност с пет жертви и над 40 пострадали. Само за два месеца преди да бъдат поставени колчетата, живота си са загубили други двама.
От 7 юли 2022 година до днес, броят на регистрираните ПТП е девет, с един пострадал и нито една жертва.
"Никъде другаде по цял свят, никой не преминава двойна непрекъсната линия с надеждата да изпревари някого. По този начин се предизвикват много тежки ПТП. Челни удари, с жертви, със загинали, с тежко ранени. Трудно стига до тях бърза медицинска помощ, трудно стигат до тях полиция и пожарна, когато това се наложи, защото просто такъв е районът", посочи пътният експерт Георги Бързаков.
Въпреки че придвижването се осъществява бавно, шофьорите приемат идеята, но настояват за изграждането на магистрала, което значително ще облекчи трафика.
Въпреки поставените ограничители по пътя, има констатирани случаи на изпреварване, като някои завършиха с леки ПТП и наложени глоби. И това обаче не спира опасните шофьори.
"Проблемът не е толкова дали глобите са ниски или високи, проблемът е в тяхното прилагане. По такъв начин да бъде направен законът, че когато ви се състави акт, вие да нямате право да го оспорите поради простата причина, че сте виновен", каза Георги Бързаков.
Специалисти смятат, че трябва да има законови промени, които да задължават водачите да плащат глобите си на място, както е в редица други европейски страни.