"Българското училище трябва да бъде готово за всяка една ситуация. Не, не се готвим само за дистанционното обучение. Готвим се за всяка една ситуация".
РУО с препоръки към столичните училища за новата учебна година
Това каза председателят на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) д-р Елеонора Лилова преди началото на втория ден от двудневния обучителен семинар за директори и експерти на образователни институции от цялата страна, посветен на моделите за обучение от разстояние в електронна среда в българската образователна система и организацията на работа в условията на епидемиологична обстановка.
Във форума участва Пловдивският университет „П. Хилендарски“, РУО-София-град, Съюзът на работодателите в системата на народната просвета в България, Сдружението на директорите в системата на образованието.
„Министерство на образованието и науката (МОН) заедно със социалните партньори и с помощта на ДАЗД точно това целим - да организираме такава работна следа, че да не работим след снега, както беше през март и април когато се учихме в крачка“, заяви тя и добави, че това става възможно благодарение на моделите за организиране на учебната среда, разработени по инициатива на председателя на Синдикат на Българските учители д-р на и.н. Янка Такев и на разработените от Държавнатга агенция стъпки за действие в кризисна ситуация.
„Това, което е най-важно сега, освен безопасната среда и качественото образование, е да осигурим благосъстоянието на всяко дете. Благосъстоянието означава то да е физически здраво, но и психически и емоционално здраво.
Ето защо всички ние трябва да обединим усилията си и да запазим спокойствие, хладнокръвие във всяка ситуация, да сме достатъчно подготвени, защото ако не сме подготвени, ние ще започнем да работим в хаос, а децата не бива да усещат, че възрастните се тревожат за тях и, че няма достатъчна организация“, коменитра тя.
Попитана дали се е отразила в негативен акспект пандемията върху психическото здраве на децата, председатеят на ДАЗД каза, че децата в България са спокойни. „Има и такива, на които се е отразило. Има и увеличаване на домашното насилие, не само към децата.
Над 4 млн. лева ще получат общините за развитие на образованието
Има много случаи, които са се изострили по отношение на родителските конфликти в домашна обсатновка“, посочи тя. От думите ѝ стана ясно още, че откакто Националната телефонна линия за деца се управлява от ДАЗД, тя печели все по-голямо доверие от страна на децата и се наблюдава спад на фалшивите и майтапчийски обаждания.
„Децата ни търсят за реални техни психични проблеми, както и възрастните. Увеличи се и подаването на реални сигнали за деца в риск“, обяви д-р Лилова. На форума присъства и министърът на образованието Красимир Вълчев, който съобщи, че всички училища са готови за 15 септември и работят по въвеждането на мерките, но има такива, които няма да успеят да ги внедрят и това ще продължи и след първия учебен ден.
„Има мерки, които няма да могат да се изпълнят веднага, като това да се осигури задължително топла вода. Имам информация, че броят на училищата в страната, в които няма топла вода е намалял. Бяха 330, сега е близо 240“, посочи той.
Вълчев посочи, че вече се подават документи за децата, чийто родители искат те да се обучават дистанционно. „Основен критерий ще бъде учениците, след първи клас, да има мнение на директора.
То няма задължителен характер за преценката на началника на Регионалното управление по образование, но трябва да има мнение на директора на базата на информация на учителите дали този ученик е бил ангажиран с образователния процес в предходната година. Ние не искаме тази възможност да се превръща в широко отворена врата за злоупотреби.
Ние имаме над 15% учиници, които имат проблем с редовната посещаемост, под 70% средна посещаемост“, обясни министърът и увери, че няма да допуснат тази възможност да се превърне във възможност за отсъствено обучение, алтернатива на присъственото.
Той потвърди, че с измененията в Закона за предучилищно и училищно образование вече всеки родител, който не желае да пусне детето си на училище ще може да се възползва от възможността за обучение в дистанционна форма, но той е задължен да осигури всички условия детето му да може да се обучава.
Училища и детски градини са без медицински персонал (ВИДЕО)
Предвижда се до края на месеца или в началото на следващия да бъдат създадени училища - дистанционни центрове, които ще могат да обхванат всички ученици и профили, там където училищата не смогват.
Кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че всички училища на територията на София ще отворят врати на 15 септември. „През лятото в много училища имаше ремонти. Някъде те могат да продължат без да пречат на учебния процес“, заяви тя и добави, че в едва 30 училища няма топла вода, като 10 от тях са поискали Столичната община да им предостави финанси за осигуряването на тази възможност, а другите около 20 са преценили, че сами ще могат да се справят с това.
Фандъкова припомни, че основният прироритет на общината продължава да бъде строителството на нови сгради на училища и физкултурни салони. На въпрос дали бъдещето даване на ваучери на родителите чиито деца не са приети в детска градина ще попречи на строителството, тя отговори, че това няма да попречи на общината да строи, защото средствата ще се получават по линия на държавата.
И добави, че продължават да работят за осигуряването на места за децата на 4-годишна възраст и преминаването на училищата на едносменен режим на работа.
РУО с препоръки към столичните училища за новата учебна година
Това каза председателят на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) д-р Елеонора Лилова преди началото на втория ден от двудневния обучителен семинар за директори и експерти на образователни институции от цялата страна, посветен на моделите за обучение от разстояние в електронна среда в българската образователна система и организацията на работа в условията на епидемиологична обстановка.
Във форума участва Пловдивският университет „П. Хилендарски“, РУО-София-град, Съюзът на работодателите в системата на народната просвета в България, Сдружението на директорите в системата на образованието.
„Министерство на образованието и науката (МОН) заедно със социалните партньори и с помощта на ДАЗД точно това целим - да организираме такава работна следа, че да не работим след снега, както беше през март и април когато се учихме в крачка“, заяви тя и добави, че това става възможно благодарение на моделите за организиране на учебната среда, разработени по инициатива на председателя на Синдикат на Българските учители д-р на и.н. Янка Такев и на разработените от Държавнатга агенция стъпки за действие в кризисна ситуация.
„Това, което е най-важно сега, освен безопасната среда и качественото образование, е да осигурим благосъстоянието на всяко дете. Благосъстоянието означава то да е физически здраво, но и психически и емоционално здраво.
Ето защо всички ние трябва да обединим усилията си и да запазим спокойствие, хладнокръвие във всяка ситуация, да сме достатъчно подготвени, защото ако не сме подготвени, ние ще започнем да работим в хаос, а децата не бива да усещат, че възрастните се тревожат за тях и, че няма достатъчна организация“, коменитра тя.
Попитана дали се е отразила в негативен акспект пандемията върху психическото здраве на децата, председатеят на ДАЗД каза, че децата в България са спокойни. „Има и такива, на които се е отразило. Има и увеличаване на домашното насилие, не само към децата.
Над 4 млн. лева ще получат общините за развитие на образованието
Има много случаи, които са се изострили по отношение на родителските конфликти в домашна обсатновка“, посочи тя. От думите ѝ стана ясно още, че откакто Националната телефонна линия за деца се управлява от ДАЗД, тя печели все по-голямо доверие от страна на децата и се наблюдава спад на фалшивите и майтапчийски обаждания.
„Децата ни търсят за реални техни психични проблеми, както и възрастните. Увеличи се и подаването на реални сигнали за деца в риск“, обяви д-р Лилова. На форума присъства и министърът на образованието Красимир Вълчев, който съобщи, че всички училища са готови за 15 септември и работят по въвеждането на мерките, но има такива, които няма да успеят да ги внедрят и това ще продължи и след първия учебен ден.
„Има мерки, които няма да могат да се изпълнят веднага, като това да се осигури задължително топла вода. Имам информация, че броят на училищата в страната, в които няма топла вода е намалял. Бяха 330, сега е близо 240“, посочи той.
Вълчев посочи, че вече се подават документи за децата, чийто родители искат те да се обучават дистанционно. „Основен критерий ще бъде учениците, след първи клас, да има мнение на директора.
То няма задължителен характер за преценката на началника на Регионалното управление по образование, но трябва да има мнение на директора на базата на информация на учителите дали този ученик е бил ангажиран с образователния процес в предходната година. Ние не искаме тази възможност да се превръща в широко отворена врата за злоупотреби.
Ние имаме над 15% учиници, които имат проблем с редовната посещаемост, под 70% средна посещаемост“, обясни министърът и увери, че няма да допуснат тази възможност да се превърне във възможност за отсъствено обучение, алтернатива на присъственото.
Той потвърди, че с измененията в Закона за предучилищно и училищно образование вече всеки родител, който не желае да пусне детето си на училище ще може да се възползва от възможността за обучение в дистанционна форма, но той е задължен да осигури всички условия детето му да може да се обучава.
Училища и детски градини са без медицински персонал (ВИДЕО)
Предвижда се до края на месеца или в началото на следващия да бъдат създадени училища - дистанционни центрове, които ще могат да обхванат всички ученици и профили, там където училищата не смогват.
Кметът на София Йорданка Фандъкова обяви, че всички училища на територията на София ще отворят врати на 15 септември. „През лятото в много училища имаше ремонти. Някъде те могат да продължат без да пречат на учебния процес“, заяви тя и добави, че в едва 30 училища няма топла вода, като 10 от тях са поискали Столичната община да им предостави финанси за осигуряването на тази възможност, а другите около 20 са преценили, че сами ще могат да се справят с това.
Фандъкова припомни, че основният прироритет на общината продължава да бъде строителството на нови сгради на училища и физкултурни салони. На въпрос дали бъдещето даване на ваучери на родителите чиито деца не са приети в детска градина ще попречи на строителството, тя отговори, че това няма да попречи на общината да строи, защото средствата ще се получават по линия на държавата.
И добави, че продължават да работят за осигуряването на места за децата на 4-годишна възраст и преминаването на училищата на едносменен режим на работа.