БСП: Без социални помощи за семейства, в които детето не ходи на училище до 16 години

Корнелия Нинова
Корнелия Нинова / БГНЕС
БСП предлага да се спрат всички социални помощи на семейства, в които дете не ходи на училище до 16-годишна възраст. Социалистите обвиниха управляващите в провал в политиката за интерграцията на ромите. Малко след позицията на лидера на БСП Корнелия Нинова в парламента дойде образователния министър Красимир Вълчев, за да й отговори.
 
„Предлагаме да отпадне принципът - парите следват ученика - и да се преразгледа политиката на делегираните бюджети. Заради тази политика директорите на училищата са принудени да водят по списък на училище деца, които не ходят, за да могат да си спасят училището и бюджета. Предлагаме да се разшири тази мярка и да се спират всички социални помощи на семейства, чиито деца не ходят на училище до 16-годишна възраст, което е задължително по образование. Тези социални помощи са няколко вида - месечни, еднократни, енергийни помощи, безплатен транспорт, помощи за наеми и т.н.“, заяви лидерът на БСП.  

Близо 200 хиляди души ще получат енергийна помощ тази зима
 
„Третата мярка, която предлагаме, касае Наказателния кодекс. Да се засилят наказанията за лица, които живеят на съпружески начала с малолетни, непълнолетни. Или това, което е известно в обществото, деца раждат деца, просто трябва да спре“, обясни още Нинова.
 
Реакцията на образователният министър не закъсня и той беше лаконичен:
 
„Това, което чувам, е много смешно, защото семейните помощи за деца са обвързани с посещаемостта. Тук въпросът е кои допълнителни помощи да бъдат обвързани с това. Ние сме водили много пъти тези разговори, много трудно се обвързват едни права с други, затова ние повдигнахме въпроса за правото на образование, което е правото на пълноценен, щастлив живот на детето и задължение на родителя, да бъде обвързано с други права“, каза министър Вълчев.

Колко деца са върнати в училище?
 
„Но точно БСП предложи предоставянето на безусловни семейни помощи на входа на втори, трети и четвърти клас. Това имах предвид, като казах, че те не разбират, че проблемът не е толкова и само социално-икономически, колкото социално-културен. За справянето с това предизвикателство разчитаме на всички тези хора. Затова и сме заложили на учители, защото те са тези, които ежедневно полагат усилията“, допълни той.