6 сигнала за корупция на телефонната линия за потребителите в здравеопазването
6 сигнала за корупция на телефонната линия за потребителите в здравеопазването / netinfo

Само за няколко часа след откриването на телефона на Консултантски и информационен център за потребители в здравеопазването са били получени шест сигнала, два от които за корупция, това съобщи ръководителят на центъра Валя Рименова.

Няма област в здравеопазването, в която да не може да бъде даден конкретен отговор на запитване на пациент, смятат от центъра. Липсата на информация е сред основните проблеми, с които се сблъсква здравния потребител в България. Затова новооткритият консултантски център има за цел да предоставя информация и консултация на здравноосигурените лица, за гарантиране на техните здравноосигурителни права.

Центърът ще помага на пациентите и по отношение на правата им при ползването на различните видове медицинска помощ. Ще се обръща внимание и на потребителите на стоки и услуги, които оказват въздействие върху здравето на човека. В това направление се включва информация, свързана със спазването на здравните изисквания към обектите с обществено предназначение, продуктите, стоките и дейностите със значение за здравето на хората и факторите на жизнената среда.

Валя Рименова обясни, че след постъпването на конкретен сигнал за нарушение от страна на пациента, експертите на центъра посочват къде и как потърпевшите могат да подадат своята жалба. Центърът разполага с юридически екип, който може да консултира хората как да защитят своите права.

Информацията и консултациите са безплатни и се извършват на телефон (02) 926 20 81 и на интернет страницата на центъра www.zahorata.net.