Apptronik, лидер в областта на създаване на следващото поколение хуманоидни роботи с общо предназначение, чиято задача е да променят начина, по който живеем и работим, обяви, че е сключил споразумение с Mercedes-Benz. Като част от него Apptronik и “Трилъчата звезда “ще си сътрудничат за идентифициране на приложения за високо напреднала роботика в производството.
Партньорството представлява първото публично обявено търговско внедряване на робота Apollo и първото приложение на хуманоидна роботика за Mercedes-Benz
Тестовото въвеждане на Apollo, един от най-модерните търговски хуманоидни роботи в света, дава възможност на Mercedes-Benz да проучи потенциалните възможни приложения за използване на хуманоидни роботи в логистиката. Ще се пробва дали Apollo може да пренася части до поточната линия, където те да бъдат сглобявани от работниците, като същевременно инспектира компонентите.
Общият замисъл е да се постави акцент върху автоматизирането на някои физически повтарящи се и скучни задачи, за които е все по-трудно да се намерят надеждни работници.
Apollo е с размерите на средностатистически мъж – ръст от 170 см, тегло 73 килограма. Роботът може да вдига тежест от 25 килограма, като един пакет батерии осигурява функциониране до 4 часа.
Mercedes-Benz търси начин да освободи специалистите от натоварващи дейности, а да се концентрират върху производството, докато нискоквалифицираният труд да бъде заменен.
„Проучваме нови възможности с използването на роботика, за да подпомогнем нашата квалифицирана работна сила в производството. Това е нова граница и искаме да разберем потенциала както на роботиката, така и на автомобилното производство за запълване на празнините в работната сила в области с ниска квалификация, повтаряща се и физически натоварваща работа, и да освободим от тях нашите висококвалифицирани работници на поточната линия“, коментира Йорг Бурцер, член на Управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG.
Изчислителната мощност на Apollo дава възможност на водещите AI компании да го използват за различни приложения извън тези, които Apptronik замисля първоначално, подобно на концепцията за iPhone: лесен за използване хардуер от световна класа, който идва с някои предварително изградени приложения и може да добавя приложения, разработени от трети лица.
Партньорството представлява първото публично обявено търговско внедряване на робота Apollo и първото приложение на хуманоидна роботика за Mercedes-Benz
Тестовото въвеждане на Apollo, един от най-модерните търговски хуманоидни роботи в света, дава възможност на Mercedes-Benz да проучи потенциалните възможни приложения за използване на хуманоидни роботи в логистиката. Ще се пробва дали Apollo може да пренася части до поточната линия, където те да бъдат сглобявани от работниците, като същевременно инспектира компонентите.
Общият замисъл е да се постави акцент върху автоматизирането на някои физически повтарящи се и скучни задачи, за които е все по-трудно да се намерят надеждни работници.
Apollo е с размерите на средностатистически мъж – ръст от 170 см, тегло 73 килограма. Роботът може да вдига тежест от 25 килограма, като един пакет батерии осигурява функциониране до 4 часа.
Mercedes-Benz търси начин да освободи специалистите от натоварващи дейности, а да се концентрират върху производството, докато нискоквалифицираният труд да бъде заменен.
„Проучваме нови възможности с използването на роботика, за да подпомогнем нашата квалифицирана работна сила в производството. Това е нова граница и искаме да разберем потенциала както на роботиката, така и на автомобилното производство за запълване на празнините в работната сила в области с ниска квалификация, повтаряща се и физически натоварваща работа, и да освободим от тях нашите висококвалифицирани работници на поточната линия“, коментира Йорг Бурцер, член на Управителния съвет на Mercedes-Benz Group AG.
Изчислителната мощност на Apollo дава възможност на водещите AI компании да го използват за различни приложения извън тези, които Apptronik замисля първоначално, подобно на концепцията за iPhone: лесен за използване хардуер от световна класа, който идва с някои предварително изградени приложения и може да добавя приложения, разработени от трети лица.