И след празниците ще продължат проверките за некоректни намаления на цените в търговските обекти. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
Резултатите от проверките ни в навечерието на Коледа и на новогодишните празници показаха, че има известен спад в нелоялните практики спрямо минали периоди, посочи той. "Нарушенията касаят предимно т.нар. кампании за промоции и намаления на цените на различни стоки и услуги. Има практики, които в една или друга степен "удрят по джоба" самите клиенти и затова даваме информация за основните от тях при проверките, при тези случаи, в които сме санкционирали провиненията", допълни Маргаритов.
За какво сме се оплаквали най-много през празниците в КЗП?
Често срещан случай е да не се отбелязва по време на кампания старата цена, а само - новата, т.е. намалената, даде пример той. В тази ситуация потребителят не би могъл да се ориентира дали анонсираният процент намаление е реален. "Ние правим проверките на базата на документи и лесно можем да засечем опита за заблуда", подчерта председателят на КЗП.
Има също много случаи, при които на витрината на търговския обект се обявява много висок процент намаление, а в почти невидима част на информацията, с много дребен шрифт, се посочва, че това важи само за определен кръг стоки, които могат да бъдат по-малката част от асортимента.
Най-важно е потребителите да се отнасят към пазаруването с повишено внимание, особено при кампании.
Мамят възрастни хора с матрак и наколенки с лечебни свойства
В търговските обекти по-често срещаните случаи на нарушения касаят дрехите, обувките или подобен тип стоки, допълни Маргаритов. Докато в онлайн пространството става въпрос предимно за стоки за бита и аудиовизуална техника. "Там прави впечатление, че непосредствена преди самото намаление търговецът вдига рязко цената и след това я сваля с определен процент, който изобщо не е верен", посочи Маргаритов.
Източник: БГНЕС