Комисия посредничи на клиентите и банките при уреждане на спорове
Комисия посредничи на клиентите и банките при уреждане на спорове / netinfo

Помирителна комисия за платежни спорове помага на клиентите за решаване по извънсъдебен път на проблеми с банките. Това съобщи Даниела Бобева, директор на дирекция "Международни отношения и европейска интеграция" в БНБ.

За периода от създаването си досега комисията е разгледала и решила шест дела, посочи тя.

Специална брошура, която започва да се разпространява по клоновете на всички банки в страната, описва случаите, в които хората могат да се обръщат към комисията.

Комисията е независим орган и в състава й влизат петима членове. Председател е бившият главен юрист на БНБ Димитър Ананиев, който е определен от БНБ, а членове са двама представители на Асоциацията на търговските банки и двама представители на Комисията за защита на потребителите.

Желаещите да подадат жалба, свързана с някои от банковите услуги, трябва първо да се обърнат към съответната банка и ако в седемдневен срок не получат удовлетворително решение на проблема си, да се обърнат към Помирителната комисия за платежни спорове. Възражението се подава писмено.

До месец след подаването му комисията трябва да излезе с помирително предложение към двете страни. Ако то бъде прието и бъде подписано, помирителното предложение има силата на спогодба. Ако не бъде прието, всяка от страните си запазва правото да се обърне към съда.