Карта на България без части от Пиринска Македония се появи в рекламен клип, излъчван в най-големите световни телевизии. Той е част от кампания на стойност 4 млн. лева, изработена по поръчка на агенцията за инвестиции. Клипът с географския гаф е гледан от повече от сто български и чужди експерти, преди да бъде одобрен. Той е изработен от CNBC, като се излъчва по Bloomberg и CNN. Видеото, което цели да привлече чужди инвеститори у нас, се появи на Фейсбук страницата на агенцията, но след установяването на грешката бе свалено. Пред Дарик председателят на Българската агенция за инвестиции Борислав Стефанов определи като „дребнава" острата реакция в социалната мрежа.
Въпреки че определи липсата на части от Пиринска Македония като неприятна, шефът на агенцията за инвестиции Борислав Стефанов смята, че тя не е решаваща за инвеститорите. „Никой инвеститор не е идвал тук, защото картата е правилна или неправилна. Така че за мен по-скоро дребнавото е, че вместо някой да каже как след повече от 20 години най-накрая сме се организирали да направим една реклама на България, в собствената ни държава първото нещо, което се прави, е да се хващаме за тези подробности", коментира Стефанов.
Той не можа да обясни грешката, но отчете, че тя не е единствената: „Не е правена в България. Възможно е да са използвали грешна карта. Също така видяхме, че и Косово го няма на тази карта".
Общо са изработени три клипа, като грешната карта е използвана в още един. Борислав Стефанов бе категоричен, че ще бъде направена корекция. Той изрази учудването си, че след като от три месеца агенцията се опитва да привлече вниманието към това, че има голям проект и страната ни пуска реклами по световните медии, това не се е отразявало, защото не било скандална новина, а „когато се забележи нещо такова, вниманието се вторачва в него".
В рамките на годината това е вторият голям „географски гаф" на държавна институция. В годишното обръщение на президента Росен Плевнелиев Пампорово бе изобразено чрез Скалистите планини в Колорадо.