/ Guliver/Getty Images
Американският гигант "Епъл" се готви да купи мобилното приложение "Шазам" (Shazam) за разпознаване на мелодии и изображения и така да се превърне в най-големия конкурент на стрийминг услугата "Спотифай". Това съобщи в петък американският специализиран онлайн портал "ТехКрънч".
 
Според източници на медията, сделката ще бъде финализирана до края на тази седмица и ще бъде официално обявена в понеделник, 11 декември. Стойността й обаче е все още под въпрос. Един от източниците на "ТехКрънч" издава, че договорът ще бъде сключен за 400 млн. долара. Други обаче изтъкват, че в момента приложението се оценява на повече от 1 млрд. долара, което прави малка вероятността от "Шазам" да склонят да занижат дотолкова цената си.
 
Към момента от "Епъл" отказват коментар по темата.
 
Още от създаването си през 1999 г. "Шазам" предлага едно от най-добрите високо технологични решения за дългогодишните мъки на слушателите, които харесват някое случайно чуто парче по радиото, в бара или улицата, но след това не успяват да го идентифицират дори и по текста.
 
Британският певец Ед Шийран постави рекорд в Спотифай

Едва наскоро обаче базираната в Лондон компания започна да вижда печалбата във включването на реклами и обвързването си с други технологични компании, включително и "Спотифай", към който приложението те препраща след разпознаването на дадена песен.
 
Остава да видим как "Епъл" ще интегрира сред останалите си услуги "Шазам" и как ще помогне на приложението да се справи с най-големия си конкурент в момента SoundHound.
 
БГНЕС