Нова броудкастинг груп продължава да инвестира в България и се чувства много комфортно у нас, казва в интервю за вестник „Труд" нейният главен изпълнителен директор Дидие Щосел. Той споделя, че компанията обмисля следващата си инвестиция у нас.
Щосел изразява задоволството си от добрите финансови резултати на Нова броудкастинг груп и се надява тенденцията да се запази. За последното полугодие ръстът на приходите спрямо същия период на 2013-а е с 26 на сто, а вече повече от година на всеки три месеца той е от 25-26 на сто.
„Както виждате, ние като част от MTG продължаваме да инвестираме в България и се чувстваме комфортно тук. Преди година купихме "Нетинфо". Преди няколко дни голяма компания като "Нилсен" (международна помпания за маркетинг и медия проучвания, която купи 51 % от агенцията за рейтинги "Медиарисърч") също дойде в България, което показва, че чуждестранните инвеститори продължават да инвестират в страната. Смятам, че всичко зависи от мениджмънта", казва главният изпълнителен директор на Нова броудкастинг груп.
По отношение на рекламния пазар, Щосел отчита, че по-голямата част от приходите отиват в телевизиите. „Що се отнася до рекламния пазар, факт е, че около 60-70% от приходите отиват в телевизиите. На тв пазара в Европа навсякъде има по два големи играча - в Чехия, в Словакия, в Унгария, както и тук (собствениците на Би Ти Ви и на Нова тв), защото пазарът е малък за трума участници. Вижте проблемите на третия играч - ТВ7. Историята се повтаря - преди години се появи Про.бг, но беше закрита, сега ТВ7 има проблеми", казва той.
Според него броят на каналите не е проблем - те са много в почти всички страни. Пазарът е малък, но в последните 12 месеца има знаци, че се стабилизира, допълва Щосел. Той е оптимист и смята, че през 2015-2016 година медиите ще имат по-големи приходи от реклама. По отношение на онлайн пазара, където компанията е лидер, според главния изпълнителен директор на Нова броудкастинг груп това е бранш, който тепърва ще се развива и на който може да се очакват нови инвестиции.
От октомври Нова тв и 16 канала ще работят с новата агенция за рейтинги - "Медиарисърч" и на въпрос как това ще се отрази на пазара, Щосел напомня, че тези дни стана ясно че "Нилсен" е купила 51 % от "Медиарисърч" и по думите му това слага точка на дискусията. „Смятам, че всяка голяма рекламна агенция или телевизия би могла да направи същия избор и много бързо и без колебание да избере да работи с най-известната в света компания за измерване на аудиторията. Тази инвестиция на "Нилсен" е много добра новина за бъдещото развитие на пазара, защото установява 100% доверие в данните. "Нилсен" очевидно са преминали през due diligence и цялостни проверки и анализи на системата, преди да вземат решение да стъпят тук", обяснява той.
Главният изпълнителен директор на Нова броудкастинг груп споделя и че през есента ни очаква много интересен телевизионен сезон.
По отношение на икономическата и политическата криза у нас, Щосел, който е бил 20 години инвестиционен банкер в Лондон, изразява своята гледна точка за настоящия момент, но споделя и вярата си, че сега е времето да се направят правилните неща, за да стане България по-атрактивна на чуждите инвеститори. „Изненадан съм от начина, по който се управляват нещата, защото България не е първата страна с банкова криза - такава имаше в Кипър, в Гърция... В същото време има МВФ, Европейска централна банка - там има опитни експерти, които могат да бъдат потърсени за съвет. Има добри практики за справяне с подобни проблеми, които могат да бъдат приложени в България. Важно е да се реагира правилно, защото в България има голям потенциал за развитие за следващите 5 години. Изненадан съм и от дебата за размера на депозитите, които трябва да се гарантират от държавата. 100 000 евро е огромна сума - това се равнява приблизително на спестяванията на минимална работна заплата в продължение на 40 г. Ако се опитате да приложите тази логика във Франция например, тази сума би трябвало да бъде 600 000 евро. Както казах, аз съм оптимист и вярвам, че сега е времето да се направят правилните неща, за да стане България по-атрактивна за чуждите инвеститори", казва той.