Британците щурмуват магазините, започнаха зимните разпродажби
Британците щурмуват магазините, започнаха зимните разпродажби / снимка: Guliver/Getty Images

Днес във Великобритания започна сезонът на зимните разпродажби. Клиенти щурмуват магазините в опит да купят евтино най-примамливите стоки, докато не са ги изпреварили „конкуренти”. В челните им редици личат най-вече туристи от Китай, предаде ИТАР-ТАСС.

Край „Елфриджис” - един от най-големите молове в Лондон, се извиха опашки още от снощи. Тълпата, очакваща да отворят магазина, тази сутрин наброяваше 3500 души. Най-търсени са модните дамски чанти наред с други аксесоари. Цените са намалени с близо 50 на сто.

Маркетолози от „Върдикт рисърч” прогнозират, че за дните до неделя британците ще пръснат по магазините 12 млрд. лири (19,5 млрд. долара) - с 20% повече, отколкото през същия период миналата година. За сравнение ще посочим, че оборотът на всички магазини в кралството за целия октомври т.г. бе 17 млрд. лири (28 млрд. долара).

Според експерти търговският бум по време на разпродажбите отразява както очертаващото се възстановяване на икономиката, така и спада на реалните доходи, независимо че БВП отново расте. Големите търговски центрове и бутиците са принудени рязко да свалят цените още в началото на разпродажбите, за да издържат на конкуренцията на интернет търговията. Онлайн магазините са в по-изгодна позиция, тъй като не се налага да плащат за търговски площи.

Много от електронните магазини започнаха да свалят цените още през ноември, дори през октомври. Традиционните търговски обекти са принудени да предлагат отстъпки за някои видове стоки още преди сезона на разпродажбите, включително по средата на годината.

Разпродажбите на сайтовете на британските търговски мрежи започнаха още в сряда, когато магазините бяха затворени по случай Коледа. Вчера търговските сайтове в страната регистрираха 117 милиона посещения, а днес се очакват 118 милиона - при население 60 милиона души, посочва БТА.

През ноември в кралството бе регистриран нов рекорд по продажби по интернет - те стигнаха за пръв път 10 млрд. лири (16 млрд. долара) за месец. Междувременно броят на купувачите, посетили обикновени магазини, спадна с 2,9 на сто.

В страната напоследък се говори, че традиционната търговия вече не може да се конкурира с тази в Мрежата. За няколко години големи търговски вериги като Ейч Ем Ви, „Джесъпс”, „Пийкокс” и са обявили фалит, затворили са магазини или са се преструктурирали. Според експерти обаче епохата на традиционните магазини в кралството не е отминала. На тях все още се падат 90% от общия оборот.