Няма основания да се смята, че нарастват оплакванията на абонатите на столичната топлофикация заради сметките им за декември или други дейности на софийското парно. Това сочат данни на дружеството, в което са получени 29 жалби на клиенти от началото на годината.
Само 168 или 1,3% от постъпилите в "Топлофикация София" жалби през миналата година са били основателни, показва още проверката на компанията.
Жалбите за 2013-а са били 13 087.
Броят на сигналите е по-висок в сравнение с преходните години, но основната причина за ръста е, че през миналата година „Топлофикация-София" проведе активна кампания за проверка на сметките и призова клиентите да изпращат сигнали, ако имат неясноти или съмнения в сметките си, като за тази цел беше отворен специален мейл адрес, смятат от дружеството.
В „Топлофикация-София" не съществува друга практика за изработване на сметките освен законово регламентираната и няма уреждане на сметки "на черно", заявяват от компанията по повод медийни публикации. Топлофикацията работи с нов, модерен софтуер и с модерна билинг система, така че каквато и да било намеса в сметките е невъзможна, заявяват от фирмата.
Всички топломери в абонатните станции в столицата функционират в пълна изправност и няма установени нарушения, които да ощетяват клиентите на компанията. По закон компанията е длъжна на всеки две години да прави метрологична проверка на търговските уреди в абонатните станции, като за целта е утвърден график, който се спазва стриктно.