1,3% от жалбите на столичани за топлофикация са основателни
1,3% от жалбите на столичани за топлофикация са основателни / снимка: Sofia Photro Agency

Няма основания да се смята, че нарастват оплакванията на абонатите на столичната топлофикация заради сметките им за декември или други дейности на софийското парно. Това сочат данни на дружеството, в което са получени 29 жалби на клиенти от началото на годината.

Само 168 или 1,3% от постъпилите в "Топлофикация София" жалби през миналата година са били основателни, показва още проверката на компанията.

Жалбите за 2013-а са били 13 087.

Броят на сигналите е по-висок в сравнение с преходните години, но основната причина за ръста е, че през миналата година „Топлофикация-София" проведе активна кампания за проверка на сметките и призова клиентите да изпращат сигнали, ако имат неясноти или съмнения в сметките си, като за тази цел беше отворен специален мейл адрес, смятат от дружеството.

В „Топлофикация-София" не съществува друга практика за изработване на сметките освен законово регламентираната и няма уреждане на сметки "на черно", заявяват от компанията по повод медийни публикации. Топлофикацията работи с нов, модерен софтуер и с модерна билинг система, така че каквато и да било намеса в сметките е невъзможна, заявяват от фирмата.

Всички топломери в абонатните станции в столицата функционират в пълна изправност и няма установени нарушения, които да ощетяват клиентите на компанията. По закон компанията е длъжна на всеки две години да прави метрологична проверка на търговските уреди в абонатните станции, като за целта е утвърден график, който се спазва стриктно.