40 притежатели на трабанти от цялата страна се събраха във Велико Търново за третото издание на единствения по рода си Трабант фест. Атрактивното изложение отбелязва и 55-годишнина на трабанта. Неговото производството е започнало в Германската демократична република през 1957 г. Продължило е до 1991 г. в завода в Цвикау, като от конвейера са излезли над 3 милиона автомобила.
За Трабант феста във Велико Търново пристигнаха притежатели на автомобили от София, Русе, Димитровград, Пловдив, Варна и Бургас. Преди обяд участниците подредиха в пъстра редица пред общината своите трабантчета, сред които тунинговани, накипрени с веещи се знамена и пригодени за кабрио. Трабантите преминаха в парад по улиците на града, а след това се включиха в състезание с атракции.
Почитателите на народното возило обясняват, че поддръжката на автомобила не е много скъпа. Въпреки че производството на тези коли е спряно преди 20 години, части все още се намират. Разходът на бензин е около 5 -6 литра на 100 км.
Бургазлията Тома Атанасов е успял да свали още повече този разход, като към двигателя на своето трабантче е монтирал водородна клетка. Тази система намалява разхода за гориво с 30 на сто, разказва 47-годишният запален почитател на двутактовите возила. Той участва за първи път в Трабант феста във Велико Търново.
Тома споделя, че се запалил по трабантите преди повече от 25 години, тъй като се учил да шофира на такава кола. Мъжът е автомонтьор и през ръцете му са минали десетки други автомобили, но трабанта не го заменя за нищо. Колата му е производство 1989 г., освен водородната система, към нея е монтирал и електрически двигател. По този начин автомобилът става изключително икономичен, тъй като изминава 100 км само с едно зареждане за няколко стотинки.
Чуйте Тома Атанасов в звуковия файл.