Малко над половината автобуси на „Градски транспорт” разполагат с климатици. От 162 автобуса на общинската фирма, около 70 (или 42 на сто) не са оборудвани с климатична система. Това разкри изпълнителният директор на транспортното дружество Злати Златев пред съветниците от общинската комисия „Собственост и стопанство”.
„Пътниците често негодуват, че не е пуснат климатикът. Мислят, че правим икономии, а някои автобуси просто нямат климатик”, коментира Златев.
Той уточни, че 23 от автобусите на общинската фирма са на възраст 23-26 години. Други 38 возила са на по 20 години. Въпросните машини са „Мерцедес” и вече са навъртяли по 1,5 милиона км, което вече се отразява на състоянието им и води до много големи разходи за ремонт.
10-те автобуса, които „Градски транспорт” беше взел под наем от Пловдив, са били подарени на общинското дружество след изтичане на договора за наем, разкри още шефът на общинския превозвач.
Варна ще получи безвъзмездно 70 млн. лв. за екологичен транспорт
В „Градски транспорт” не достигат шофьорите. Незапълнените щатове са 12 и това води до полагане на извънреден труд от останалите водачи. За решаване на проблема в общинската транспортна фирма обмислят варианти за привличането на повече жени за водачи. Дамите ще бъдат стимулирани да сядат зад волана на автобусите с повече привилегии за млади майки, подсказа Злати Златев.
На комисията бе предложено да се проучи възможността на кандидатите за шофьори да се предлага общинско жилище, ако са варненци и не разполагат със собствен дом, или са от друго населено място.
Предпочитат жени за шофьори в градския транспорт, били по-добри от мъжете
Пред 2018 г. дружеството е реализирало загуба от дейността си в размер на 3,097 милиона лева, което е с 210 000 лева повече от предходната година. Към момента задълженията към различни доставчици са за около 4 милиона лева.
Обслужени са били обаче с над 2,5 милиона пътници повече. Услугите на „Градски транспорт” през 2018 г. са ползвали 32,5 милиона пътници, като себестойността на билета е малко над 1,50 лева, изтъкна шефът на общинския превозвач.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
„Пътниците често негодуват, че не е пуснат климатикът. Мислят, че правим икономии, а някои автобуси просто нямат климатик”, коментира Златев.
Той уточни, че 23 от автобусите на общинската фирма са на възраст 23-26 години. Други 38 возила са на по 20 години. Въпросните машини са „Мерцедес” и вече са навъртяли по 1,5 милиона км, което вече се отразява на състоянието им и води до много големи разходи за ремонт.
10-те автобуса, които „Градски транспорт” беше взел под наем от Пловдив, са били подарени на общинското дружество след изтичане на договора за наем, разкри още шефът на общинския превозвач.
Варна ще получи безвъзмездно 70 млн. лв. за екологичен транспорт
В „Градски транспорт” не достигат шофьорите. Незапълнените щатове са 12 и това води до полагане на извънреден труд от останалите водачи. За решаване на проблема в общинската транспортна фирма обмислят варианти за привличането на повече жени за водачи. Дамите ще бъдат стимулирани да сядат зад волана на автобусите с повече привилегии за млади майки, подсказа Злати Златев.
На комисията бе предложено да се проучи възможността на кандидатите за шофьори да се предлага общинско жилище, ако са варненци и не разполагат със собствен дом, или са от друго населено място.
Предпочитат жени за шофьори в градския транспорт, били по-добри от мъжете
Пред 2018 г. дружеството е реализирало загуба от дейността си в размер на 3,097 милиона лева, което е с 210 000 лева повече от предходната година. Към момента задълженията към различни доставчици са за около 4 милиона лева.
Обслужени са били обаче с над 2,5 милиона пътници повече. Услугите на „Градски транспорт” през 2018 г. са ползвали 32,5 милиона пътници, като себестойността на билета е малко над 1,50 лева, изтъкна шефът на общинския превозвач.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК