В „Градски транспорт“ не знаят какви са финансовите ползи от закриването на линии
В „Градски транспорт“ не знаят какви са финансовите ползи от закриването на линии / DarikNews.bg, архив

Във варненското общинско дружество „Градски транспорт“ не знаят какви ще бъдат финансовите ползи от закриване на четири линии заради оптимизация на сегашната схема. Това стана ясно по време на заседанието на ресорната комисия по транспорт към местния парламент, чиито членове поискаха от ръководството на превозвача да представи анализ за икономическия ефект до следващата сесия.

„Не говорим за ограничаване и намаляване на разходите, а за оптимизиране на транспортната схема, като се премахне дублирането на линии. Така на по-малък интервал от време ще бъдат обслужвани същия брой пътници, а линиите ще са с по-дълъг маршрут“, обясни пред членовете на комисията председателят на борда на директорите Жельо Алексиев, който в предишния мандат на местния парламент беше част от групата на ГЕРБ.

Въпреки липсата на икономическа обосновка общинските съветници гласуваха закриването на линиите с номера 51, 15, 3 и 2, като последната предизвика най-много дебати.

Линията, свързваща „Аспарухово“ с центъра на Варна, се обединява с № 12, автобусите по която пътуват от квартала до болница „Света Марина“.

Линия № 2 не е достатъчно натоварена извън пиковете часове и предложението ще има положителен ефект, смятат общинските съветници Димитър Колев (ГЕРБ) и Мартин Андонов („Отечество“).  Техният колега Димитър Карбов (НФСБ) коментира, че задачата на местния парламент е да подобри финансовото състояние на „Градски транспорт“ и да не се допуска да пътуват празни автобуси.

Против сливането на двете линии се обяви Мартин Златев, който на последните избори беше кандидат за кмет на „Аспарухово“, подкрпен от БСП.

„Спирането на № 2 не е решение за оптимизацията на „Градски транспорт“. Тази линия е най-изгодната за „Градски транспорт“, защото маршрутът й е 15 километра с 8 спирки и два светофара. Тя обаче ще бъде заменена с линия №  12, която е 27 км и по маршрута й има над 12 светофара. Жителите на „Аспарухово“ ще загубят възможност за най-бързо придвижване от града до квартала, защото различните автобуси спират на различни точки“, заяви Златев, който беше изслушан от съветниците.

Намеренията на „Градски транспорт“ са автобусите по линия № 12 да се движат на интервали от 8 до 12 минути в часовете пик и на 20 минути през останата част от деня.

Членовете на транспортната комисия дадоха положителното си становище за пускане на електрическо влакче в Морската градина. Предложението е на фирмата „Евро геймс“ и ще бъде внесено за разглеждане в общинската администрация.