Около 2500 проверки в търговски и туристически обекти по Черноморието е извършила Комисията за защита на потребителите от началото на летния сезон. Съставени са 150-160 акта за нарушения, като основното е несъвпадение между обещаното и предоставеното в заведения и хотели. Такива са и най-честите сигнали от туристи. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред Нова ТВ.
Има и оплаквания от неизрядни отношение между търговци, които могат да повлияят на почивката на потребителите.
210 български туристи за малко да останат без подслон на морето
„Миналата седмица имахме доста тежък случай – поради неуредени отношение между туроператор и хотелиер на група туристи от около 200 души първоначално беше отказано настаняване в хотела. Намесихме се ние, министърът на туризма и успяхме да направим така, че в крайна сметка тези неуредени отношения да не попречат на туристите да бъдат настанени.
Уникална такса „нищо-1 час“ въведе заведение в Харманли (СНИМКА)
По думите на председателя изключително редки са случаите на начисляване на такси от типа – „празен стол”, „празна чиния”, „желание на клиента” и т.н. Коментарът му бе по повод нов случай на включване на нестандартни услуги в касов бон – този път в заведение в Харманли, което е начислило такса „нищо” в размер на 5 лв. за едночасов престой без консумация.
„Имаше няколко случаи, в които търговци се опитваха некоректно да заблуждават своите клиенти, че дължат определени суми за неща, които по-скоро бяха измислени”, добави Маргаритов.
Нова платена услуга по морето - "желание на клиента"
Той даде пример с т. нар. такса „желание на клиента”, която бе начислена на посетители на заведение в Кранево, пожелали допълнителна обработка на поръчаното ястие. Според него това е нарушение, тъй като услугата не е предвидена в менюто, а законът изисква предлаганото в заведението да се описва там. Но отново подчерта, че това са по-скоро спорадични случаи, защото статистиката на Комисията показва, че в последните години нарушенията намаляват.
Маргаритов потвърди, че проверките на КЗП по морето продължават до края на сезона, като посочи, че те не би следвало да смущават осъществяващите дейността си съгласно изискванията на закона търговци.
Има и оплаквания от неизрядни отношение между търговци, които могат да повлияят на почивката на потребителите.
210 български туристи за малко да останат без подслон на морето
„Миналата седмица имахме доста тежък случай – поради неуредени отношение между туроператор и хотелиер на група туристи от около 200 души първоначално беше отказано настаняване в хотела. Намесихме се ние, министърът на туризма и успяхме да направим така, че в крайна сметка тези неуредени отношения да не попречат на туристите да бъдат настанени.
Уникална такса „нищо-1 час“ въведе заведение в Харманли (СНИМКА)
По думите на председателя изключително редки са случаите на начисляване на такси от типа – „празен стол”, „празна чиния”, „желание на клиента” и т.н. Коментарът му бе по повод нов случай на включване на нестандартни услуги в касов бон – този път в заведение в Харманли, което е начислило такса „нищо” в размер на 5 лв. за едночасов престой без консумация.
„Имаше няколко случаи, в които търговци се опитваха некоректно да заблуждават своите клиенти, че дължат определени суми за неща, които по-скоро бяха измислени”, добави Маргаритов.
Нова платена услуга по морето - "желание на клиента"
Той даде пример с т. нар. такса „желание на клиента”, която бе начислена на посетители на заведение в Кранево, пожелали допълнителна обработка на поръчаното ястие. Според него това е нарушение, тъй като услугата не е предвидена в менюто, а законът изисква предлаганото в заведението да се описва там. Но отново подчерта, че това са по-скоро спорадични случаи, защото статистиката на Комисията показва, че в последните години нарушенията намаляват.
Маргаритов потвърди, че проверките на КЗП по морето продължават до края на сезона, като посочи, че те не би следвало да смущават осъществяващите дейността си съгласно изискванията на закона търговци.