/ ThinkStock/Getty Images
В разгара на летния сезон у нас механа в село Кранево въведе нова услуга - "желание на клиента". Цената е 2 лева и се отразява в касовия бон. Оказва се обаче, че клиентите не са били наясно, че ще бъдат таксувани допълнително, ако имат определени изисквания към начина на приготвяне на храната, посочва БНТ.

Сигналите на линията за нарушения в туризма - предимно за шумни заведения
 
В съобщението си в мрежата посетителката на заведение в Кранево не пояснява дали там е поръчала нещо извън менюто, или е използвала някаква услуга, за която се е договорила да плати допълнително. Според управителят на механата, такса "желание на клиента" съвсем не е от вчера.
 

Днес ми се случи нещо невероятно ! В тази кръчма в Кранево таксуват препържването на лука като желание на клиента за 2 л...

Публикувахте от Vladislav Slavov в 18 август 2017 г.
"Това е нещо, което клиента иска и е извън нашето меню. Дамата е искала да бъде приготвено, както на нея и харесва, както тя обича да си го сервира в дома. Искала е лука да бъде повече изпържен", посочи управителят.

Туризъм по български: 20 лева такса за празен стол в ресторант в Созопол (СНИМКА)
 
Повече от клиентите край морето вече имат културата и държат да получат касов бон, но малцина обръщат внимание на това какво плащат.
 
Говорителят на Националната агенция по приходите коментира, че от данъчна гледна точка, касовата бележка, издадена от заведението в село Кранево, изглежда истинска и няма нарушение.
 
"Точно така, аз не съм виждал така да се таксуват клиенти. Разбира се, така казано, всеки го интерпретира по различен начин и изглежда смешно и непрофесионално", каза
Павлин Косев, председател на Варненската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.
 
"Просто така е сметнато, в него се влага труда, наново го обработваш, защото то не е нещо готово и примерно аз ви казах, когато поръчват картофи пържени домашни, наново майстора обработва всичко това. Влиза ток ли е, газ ли, труда на човека влиза вътре и всичко това е пресметнато", допълни управителят на заведението.

Няма нарушения в ресторанта, поискал пари за празен стол
 
"Първо, сервитьорът трябва да уведоми, да предупреди гостите, че това ще се заплаща допълнително и колко и друго - в самата бележка трябва да бъде упоменат продуктът, който е допълнително маркиран. Поне в нашите ресторанти, които аз менажирам, това е така", посочи от своя страна председателят на Варненската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Павлин Косев.
 
Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов заяви, че в момента се извършва проверка в това заведение и ако се установи, че има нарушение, ще бъде наложена санкция в размер от 500-3000 лева.
БНТ