До настоящия момент са въведени в експлоатация 9 междугария с дължина около 70 км, отчете министър Мутафчиев.
За изпълнение са останали най-тежките участъци Люляково – Дъскотна – Трънак – Аспарухово с обща дължина 33 км, където линията пресича Източна Стара Планина.
По линията предстои да бъдат изградени 3 естакади с обща дължина около 870 метра.
С бъдещата реализация на целия проект от Карнобат до Синдел ще се постигне скъсяване на дължината на участъка с 11 км и избягване на опасни свлачища. Ще се увеличи трафикът по жп линията, както и максимално допустимата скорост. Така ще се намали времепътуването по цялото направление София(Пловдив) – Карнобат – Синдел – Варна. По този начин ще намалеят и експлоатационните разходи за текущо поддържане.
Министерството на транспорта в България смята за приоритет бързото завършване на удвояването и електрификацията на железопътната линия Карнобат – Синдел.
Това е най-близката и сигурна железопътна връзка между големите Черноморски пристанища Варна и Бургас, заключи Петър Мутафчиев.