касова бележка
касова бележка / DarikNews.bg, архив
Българите не са толкова активни по отношение защитата на правата си в сравнение с други европейски граждани. Изводът е на Игнат Арсенов – директор на Европейския потребителски център. Пред Дарик той обясни, че при проблем нашенецът е свикнал да се оплаква вместо да пуска жалби.

Като европейски граждани сме най-добре защитените в света, твърди Арсенов. 

„Основното, което трябва да знаем е, че всяка една стока в рамките на ЕС има две години гаранция. Когато пазаруваме по интернет също има определени защити – можем да върнем стоката в рамките на 14 дни без никакви обяснения и да си получим парите обратно”, коментира той.

Зачестяват проблемите с авиокомпании. При такива случаи потърпевшите е редно да знаят, че при закъснели полети имат право да бъдат премаршрутирани, да се откажат да пътуват и да си получат парите обратно, както и да получат обезщетение, посочи Арсенов.