България рекламира туризма по 4 европейски TV
България рекламира туризма по 4 европейски TV / снимка: архив Dariknews

Националната рекламна кампания на българския туризъм тръгва по четири водещи паневропейски телевизионни канала – това са Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel. Рекламния бюджет е на стойност 7,5 млн. лв., като парите са по линия на Оперативна програма „Регионално развитие”.

В три клипа страната ни ще рекламира зимните  и летните си курорти, еко и  селския туризъм, културното наследство и забележителности. Клиповете ще бъдат излъчени 3 166 пъти на две вълни - от 6 септември до 26 декември 2010 г. и от 31 януари до 27 март 2011 г. Допълнително се предвижда да бъдат реализирани и онлайн кампании на интернет сайтовете на каналите.

Целта на рекламната кампания е пред повече от 608 млн. домакинства  от Европа и света да се покажат  възможностите за почивка в България, нейната древна култура, исторически  и архитектурни паметници, минерални  източници и красива природа. Кампанията трябва да съдейства и за повишаване информираността за страната ни като туристическа дестинация, която предлага сигурност и спокойствие за своите гости. Рекламните клипове ще звучат на пет езика – български, английски, немски, френски и руски. Те са с продължителност от 30 сек. и ще бъдат излъчвани в най-гледаните часове от денонощието.

Допълнително  ще бъдат заснети репортажи за предаването Sport Trips на Eurosport, за представяне на два града от България в рубриката Metropolitans на Euronews с рекламна заставка за Eurocities и кратък репортаж за културното наследство и природните забележителности в България от  National Geographic Channel.