Участъкът от АМ „Тракия“ между Стара Загора и Ямбол е въведен в експлоатация през 2012 г. и от поне две години се нуждае от ремонт“. Това заяви в студиото на „Здравей, България” инж. Десислава Паунова, член на УС на АПИ по повод взетите проби от настилката в отсечката по искане на Министерството на вътрешните работи.

Тя подчерта, че още в началото на годината Агенцията е предвидила вземането на проби, за да се определи състоянието на трасето с оглед планирането на бъдещи ремонтни работи.

„По строителни документи дебелината на последния износващ асфалтов пласт трябва да е 4 см, а от взетите проби от настилката се вижда, че той е 3,5 см или 35 милиметра. За срока на експлоатация на отсечката и при трафика, който е по нея, износването на най-горния асфалтов пласт е около 2-3 милиметра“, обясни инж. Паунова и подчерта, че трафикът не може да повлияе върху намаляването на дебелината на пътната конструкция. Като пример тя посочи резултатите от взетата проба, които установяват, че по проект дебелината на ядката би трябвало да бъде 22 сантиметра, но в случая е 18,5 см.

Инж. Паунова посочи, че намаляването на дебелината на конструкцията не е индикация за лош път, а е предпоставка за ремонт в по-кратък срок. „Намаляването на конструкцията не може да говори за лош път, може да говори за това, че един път, след като бъде въведен в експлоатация преждевременно може да достигне до необходимост от ремонти. Няма как с пускането му в експлоатация да кажем – това е един лош път. Не, той не е лош, просто по-бързо в годините може да достигне необходимост от ремонт“, каза тя.

В следващите седмици предстои да излязат резултатите от пробите за качеството на използваните материали при изграждането на магистралното трасе. На тяхна база ще се определи какъв ремонт ще е необходимо да се предприеме на участъка между Стара Загора и Ямбол от АМ „Тракия“.
NOVA