„Червено-бели пешеходни пътеки има навсякъде в Европа. Недоумявам защо новата Наредба ги забранява. Изисква се и 250 м разстояние между тях, а в Стара Загора има и на по-малко разстояние. Не съм сигурен, че изпълнението на Наредбата ще бъде в полза на пешеходците“.
Това заяви кметът Живко Тодоров на обществено обсъждане на транспортната схема на града. „Ако депутатите имат воля, една промяна в законодателството може да даде право на кметовете да поставят камери по натоварените улици и да могат да глобяват“, припомни идеята си Тодоров. Той допълни, че актуализацията ще бъде представена за обсъждане от старозагорската група на Камарата на архитектите в България, както и за съгласуване с МВР – сектор “Пътна полиция”.
Проектантът на плана за актуализация инж. Пламен Буланов определи общите проблеми за зоната като престоя и паркирането в определени участъци, върху лентите за движение на улиците, както и липсата на чертежи за хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация. Според него, многото пешеходни пътеки са направили пешеходците безотговорни и недисциплинирани, а реално не решават проблема с безопасността на движението.
Предвижда се редица улици да станат еднопосочни като „Подп. Калитин“, „Любен Каравелов“, „Ангел Кънчев“ и др. На юг от централния булевард „Ц. С. Велики” ще се паркира в източната част на улиците, а на север от него – в западната им половина.
“Районът е гъсто застроен, няма свободни площи за нови паркинги, междублоковите пространства са заети с автомобили, а никой не би желал да асфалтираме малкото останали зелени площи, за да се настанят автомобили и върху тях“, отбеляза Живко Тодоров.
По думите му, затова решението за еднопосочност на някои от улиците е единствено възможното. Той призна, че прилагането на проекта вероятно ще създаде известно напрежение сред гражданите, докато водачите свикнат с новата организация на движението, но стотиците новосъздадени паркоместа според него показват, че това е правилният начин на действие.
План за актуализация на движението в зоната на изток от бул. „П. Евтимий“ в Стара Загора предвижда изграждане на кръгови кръстовища, въвеждане на еднопосочни улици и създаването на нови паркоместа.
Проектът за организация на движението, схемата на посочността на улиците и обобщения план на знаковото стопанство са публикувани на официалната страница на Община Стара Загора https://www.starazagora.bg/bg/obyavleniya/provezhdane-na-obshtestveno-obsazhdane-na-proekt-aktualizatsiya-na-plana-za-organizatsiya-na-dvizhenieto-v-zonata-mezhdu-ulitsi-bul-patriarh-etimiy-ul-han-asparuh-ul-ivan-vazov-bulkrayrechen-i-bul-slavyanski-gr-stara-zagora и гражданите, които желаят могат да направят своите предложения за подобряване на организацията на движение в този участък.
Това заяви кметът Живко Тодоров на обществено обсъждане на транспортната схема на града. „Ако депутатите имат воля, една промяна в законодателството може да даде право на кметовете да поставят камери по натоварените улици и да могат да глобяват“, припомни идеята си Тодоров. Той допълни, че актуализацията ще бъде представена за обсъждане от старозагорската група на Камарата на архитектите в България, както и за съгласуване с МВР – сектор “Пътна полиция”.
Проектантът на плана за актуализация инж. Пламен Буланов определи общите проблеми за зоната като престоя и паркирането в определени участъци, върху лентите за движение на улиците, както и липсата на чертежи за хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация. Според него, многото пешеходни пътеки са направили пешеходците безотговорни и недисциплинирани, а реално не решават проблема с безопасността на движението.
Предвижда се редица улици да станат еднопосочни като „Подп. Калитин“, „Любен Каравелов“, „Ангел Кънчев“ и др. На юг от централния булевард „Ц. С. Велики” ще се паркира в източната част на улиците, а на север от него – в западната им половина.
“Районът е гъсто застроен, няма свободни площи за нови паркинги, междублоковите пространства са заети с автомобили, а никой не би желал да асфалтираме малкото останали зелени площи, за да се настанят автомобили и върху тях“, отбеляза Живко Тодоров.
По думите му, затова решението за еднопосочност на някои от улиците е единствено възможното. Той призна, че прилагането на проекта вероятно ще създаде известно напрежение сред гражданите, докато водачите свикнат с новата организация на движението, но стотиците новосъздадени паркоместа според него показват, че това е правилният начин на действие.
План за актуализация на движението в зоната на изток от бул. „П. Евтимий“ в Стара Загора предвижда изграждане на кръгови кръстовища, въвеждане на еднопосочни улици и създаването на нови паркоместа.
Проектът за организация на движението, схемата на посочността на улиците и обобщения план на знаковото стопанство са публикувани на официалната страница на Община Стара Загора https://www.starazagora.bg/bg/obyavleniya/provezhdane-na-obshtestveno-obsazhdane-na-proekt-aktualizatsiya-na-plana-za-organizatsiya-na-dvizhenieto-v-zonata-mezhdu-ulitsi-bul-patriarh-etimiy-ul-han-asparuh-ul-ivan-vazov-bulkrayrechen-i-bul-slavyanski-gr-stara-zagora и гражданите, които желаят могат да направят своите предложения за подобряване на организацията на движение в този участък.