Аварийно реализиране на транспортна схема към Общия устройствен план на Стара Загора, предлага общинският съветник от БСП в Стара Загора Кольо Димов. Схемата касае свързването на ул. „Калояновско шосе” и кръстовището на улици „Отец Паисий” и „Бяло море” през територията на бившия завод „Берое”.
Димов предлага да се проведе аварийно отчуждителна процедура за неправомерното владеене на част от улицата, да се предприемат необходимите действия за отваряне на движението между кръстовището на „Отец Паисий” и „Бяло море” и кръстовището на „Калояновско шосе” с „Анастасия Тошева”.
В предложението си до съветниците на юнското заседание Кольо Димов припомня, че през 2009 година е иницииран План за регулация с цел продължението в южна посока на ул. „Отец Паисий”, да се обособи като официална улица във връзка с реализиране на транспортна схема към Общия устройствен план на Стара Загора. Издадена е и заповед на кмета за одобряване на План за регулация, обжалвана от „МТК ГРУП” ООД пред Административен съд Стара Загора.
През 2010 година съдът отхвърля като неоснователно оспорването на заповедта на кмета, с която е одобрен ПУП на кв. 7 „Индустриален”. По неизяснени причини не е проведена отчуждителна процедура за отваряне на улицата и собственикът към настоящия момент – фирма „ДЖЕЙ АР ИНВЕСТ” АД-София предоставя част от улицата ПИ с идентификатор № 68850.522.9912 по кадастралната карта на Стара Загора за ползване от фирма „КОТА 17” ЕООД.
Това е в противоречие със Закона за устройство на територията, пише в предложението си общинският съветник и припомня, че „съгласно чл. 75, ал. 1 от ЗУТ елементите на транспортната техническа инфраструктура се изграждат въз основа на предвижданията на Общите и Подробните устройствени планове, обвързано със структурата на територията".
Липсата на отчуждителна процедура от страна на общината не може да бъде основание за каквито и да е инвестиционни намерения.
Димов се мотивира, че „привеждането в изпълнение на ПУП на кв. 7 „Индустриален” е повече от необходимо в настоящия момент във връзка с усложнената обстановка на движение на МПС и започналите ремонти по благоустрояване в централната градска част на Стара Загора, Парк „Митрополит Методий Кусев” и разширението на надлеза над ЖП гара Стара Загора по бул. „Св. Патриарх Евтимий”.
Затварянето на част от бул. „Св. Патриарх Евтимий” за дълъг период от време доказва, че трябва да следваме безусловно предвижданията на Общия устройствен план, съгласно който южната индустриална зона на града трябваше да има налице две удобни транспортни артерии, извеждащи транспортния поток в посока изток-запад“.
Решението, според Димов, ще облекчи освен общия транспортен поток, както и ще съкрати пътя на автобусите от Автогара Стара Загора за селищата на запад от града, като няма да преминават по бул. „Славянски”, а директно ще пътуват през отворения пробив през територията на бившия завод „Берое”.
Димов предлага да се проведе аварийно отчуждителна процедура за неправомерното владеене на част от улицата, да се предприемат необходимите действия за отваряне на движението между кръстовището на „Отец Паисий” и „Бяло море” и кръстовището на „Калояновско шосе” с „Анастасия Тошева”.
В предложението си до съветниците на юнското заседание Кольо Димов припомня, че през 2009 година е иницииран План за регулация с цел продължението в южна посока на ул. „Отец Паисий”, да се обособи като официална улица във връзка с реализиране на транспортна схема към Общия устройствен план на Стара Загора. Издадена е и заповед на кмета за одобряване на План за регулация, обжалвана от „МТК ГРУП” ООД пред Административен съд Стара Загора.
През 2010 година съдът отхвърля като неоснователно оспорването на заповедта на кмета, с която е одобрен ПУП на кв. 7 „Индустриален”. По неизяснени причини не е проведена отчуждителна процедура за отваряне на улицата и собственикът към настоящия момент – фирма „ДЖЕЙ АР ИНВЕСТ” АД-София предоставя част от улицата ПИ с идентификатор № 68850.522.9912 по кадастралната карта на Стара Загора за ползване от фирма „КОТА 17” ЕООД.
Това е в противоречие със Закона за устройство на територията, пише в предложението си общинският съветник и припомня, че „съгласно чл. 75, ал. 1 от ЗУТ елементите на транспортната техническа инфраструктура се изграждат въз основа на предвижданията на Общите и Подробните устройствени планове, обвързано със структурата на територията".
Липсата на отчуждителна процедура от страна на общината не може да бъде основание за каквито и да е инвестиционни намерения.
Димов се мотивира, че „привеждането в изпълнение на ПУП на кв. 7 „Индустриален” е повече от необходимо в настоящия момент във връзка с усложнената обстановка на движение на МПС и започналите ремонти по благоустрояване в централната градска част на Стара Загора, Парк „Митрополит Методий Кусев” и разширението на надлеза над ЖП гара Стара Загора по бул. „Св. Патриарх Евтимий”.
Затварянето на част от бул. „Св. Патриарх Евтимий” за дълъг период от време доказва, че трябва да следваме безусловно предвижданията на Общия устройствен план, съгласно който южната индустриална зона на града трябваше да има налице две удобни транспортни артерии, извеждащи транспортния поток в посока изток-запад“.
Решението, според Димов, ще облекчи освен общия транспортен поток, както и ще съкрати пътя на автобусите от Автогара Стара Загора за селищата на запад от града, като няма да преминават по бул. „Славянски”, а директно ще пътуват през отворения пробив през територията на бившия завод „Берое”.