Днес частично ще бъде пуснато движението по директното трасе на Западната дъга, с което се улеснява трафикът по Софийския околовръстен път. Преминаването по новата отсечка ще се осъществява двупосочно в едното платно между пътен възел "Северна скоростна тангента" и пътен възел "Сливница". Това информира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова при инспекцията на участъка заедно с председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
Двамата провериха напредъка на строителството на пет и половина километровата отсечка. Очаква се до 14 септември пътният възел да бъде пуснат изцяло в експлоатация.
Изпълнителят успя за по-малко от 9 месеца да изпълни толкова сложен обект без да се спира движението, посочи министърът.
В отговор на въпрос инж. Лазаров отбеляза, че новите идеи за магистралата през Кресненското дефиле включват физическо разделяне на потока на движение.
Движещите се в посока от София към Кулата ще бъдат в двете платна по стария път, а движещите се в посока към София ще преминават през изцяло нов терен, източно от съществуващото трасе, по Кресненското плато.
При участъците с по-големи наклони при качването и слизането ще има три ленти за движение. Това ще бъде скоростен път с допустима скорост 90 км. в час. Новото трасе ще има 5 тунела и множество виадукти, добави Лазаров. По думите му екипът има редовни срещи с еколозите, които трябва да предоставят мерки за защита на хабитати и околна среда, които да бъдат заложени в проекта.
Инж. Лазаров отбеляза, че новият вариант на пътя през Кресненското дефиле ще бъде много по-евтин от старата идея за 15-километров тунел.