/ БГНЕС
Граждани, практикуващи приключенски спортове като рафтинг, каяк по река Струма, велотуризъм и природозащитници протестират пред Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и чакат служебния министър арх. Иван Шишков, за да му връчат писмо с искания за спазване на закона и спиране на всякакви опити за разрушаване на Кресненския пролом.

Протест в Кресна срещу готвения вариант на магистрала „Струма“ (СНИМКИ)

Протестните плакати гласят "Бъдеще за Кресна", "Магистралата извън дефилето" и "Бъдеще за приключенския туризъм".

"Имам едно много просто искане – Министерство на регионалното развитие и благоустройството веднага да престане да се опитва да започне строителството на магистрала "Струма" по незаконния и отхвърлен вариант, който одобриха през 2017 г. от правителството"
, заяви екологът Андрей Ковачев. Той отбеляза, че той е отхвърлен и обявен за незаконен и от Европейската комисия, която ще санкционира България, ако не бъде направена нова оценка на въздействието върху околната среда и локален път. Екологът обясни, че не само ще бъдат загубени европейски пари, но ще бъдем много тежко санкционирани от Европа.

Ковачев посочи, че няма да спрат само с протести, а ще сигнализират всички европейски институции, включително Европейската прокуратура. Той е категоричен, че ще има не магистрала, а път-убиец.

БГНЕС


Светослав Петров е жител на Кресна и обясни, че протестира, защото така избраният вариант за магистрала "Струма" напълно лишава хората от града от достъп до големите градове. "Остават в изолация, лишават ни от алтернативен път, както никъде в България, което ще спре изобщо развитието на града", заяви той и отбеляза, че има събрани подписи на всички жители на Кресна за алтернативен път.

"Всички ние искаме магистрала час по-скоро, но истинска магистрала, а не скоростен път, или каквото там го наричат", категоричен е Петров и подчерта, че когато се правят проекти, те трябва наистина да са за развитие на населените места, а не да водят до обезлюдяване.

Виолета Керемедчиева е еколог и каза, че протестира с искане за нова оценка на въздействието на околната среда, на основата на която да се строи магистрала извън Кресненското дефиле. 

БГНЕС

БГНЕС