Общинарите от ВМРО в София искат връщане на платените зони в София, тъй като имало много сигнали за злоупотреби, съобщават от пресцентъра на партията.
Според председателя на групата „Патриоти за София“ в СОС и председател на транспортната комисия Карлос Контрера стремежът на общината да запази здравето на столичани, като направи безплатни синя и зелена зона, за да не се трупат хората в градския транспорт, отивайки на работа, реално е била разбрана повратно.
Фандъкова: Не използвайте безплатното паркиране за разходка в центъра
Явно това, че парковете са затворени, а центърът е с безплатно паркиране, отвори една ниша с оправдание „по работа“ за безконтролното разхождане по улиците, посочва Контрера в своята позиция.
„Една проверка по улиците, които са в рамките на зоните за платено паркиране, показва, че центърът буквално е задръстен. В малките улици стават и задръствания от коли, които едва маневрират. Все повече хора основателно повдигат въпроса защо се увеличават автомобилите, след като доста от търговските обекти не работят (заведения, някои магазини, част от офисите са минали в режим на работа от вкъщи и служителите им не пътуват до офисите)“, допълва той.
Контрера отбелязва, че чувствително е и увеличението на автомобили, които не са регистрирани в София, но престояват с дни в града.
Обмислят увеличаване на цената за паркиране в „синя“ и „зелена зона“
„Доста се оспорва и тезата, че премахването на зоните помага и на работещите, защото сутрин места за паркиране пак няма. Друг проблем е, че започна безконтролното паркиране в нарушение на Закона за движението по пътищата - по кръстовища, пешеходни пътеки, тротоари. Липсата на контролните екипи започва все повече да се усеща. Не са малко и случаите на неправилно паркирали по трасетата на обществения транспорт, с което се пречи на трамваите, тролеите и автобусите. Започва да става системно и паркирането на инвалидни места без съответния стикер за това“, посочва председателят на групата „Патриоти за София“.
„Сегашната ситуация с премахването на зоните донякъде явно стимулира паразитния трафик и нетрудовите пътувания. Ето защо според мен е редно да започнем да обсъждаме възможността след Великденските празници да върнем контрола в териториите на зоните за платено паркиране. Също така е редно и да удължим служебните абонаменти и стикерите за паркиране по местоживеене с времето, в което тези зони бяха безплатни за всички“, призовава в своята позиция Контрера.
Общинският съветник прилага и снимков материал:
Според председателя на групата „Патриоти за София“ в СОС и председател на транспортната комисия Карлос Контрера стремежът на общината да запази здравето на столичани, като направи безплатни синя и зелена зона, за да не се трупат хората в градския транспорт, отивайки на работа, реално е била разбрана повратно.
Фандъкова: Не използвайте безплатното паркиране за разходка в центъра
Явно това, че парковете са затворени, а центърът е с безплатно паркиране, отвори една ниша с оправдание „по работа“ за безконтролното разхождане по улиците, посочва Контрера в своята позиция.
„Една проверка по улиците, които са в рамките на зоните за платено паркиране, показва, че центърът буквално е задръстен. В малките улици стават и задръствания от коли, които едва маневрират. Все повече хора основателно повдигат въпроса защо се увеличават автомобилите, след като доста от търговските обекти не работят (заведения, някои магазини, част от офисите са минали в режим на работа от вкъщи и служителите им не пътуват до офисите)“, допълва той.
Контрера отбелязва, че чувствително е и увеличението на автомобили, които не са регистрирани в София, но престояват с дни в града.
Обмислят увеличаване на цената за паркиране в „синя“ и „зелена зона“
„Доста се оспорва и тезата, че премахването на зоните помага и на работещите, защото сутрин места за паркиране пак няма. Друг проблем е, че започна безконтролното паркиране в нарушение на Закона за движението по пътищата - по кръстовища, пешеходни пътеки, тротоари. Липсата на контролните екипи започва все повече да се усеща. Не са малко и случаите на неправилно паркирали по трасетата на обществения транспорт, с което се пречи на трамваите, тролеите и автобусите. Започва да става системно и паркирането на инвалидни места без съответния стикер за това“, посочва председателят на групата „Патриоти за София“.
„Сегашната ситуация с премахването на зоните донякъде явно стимулира паразитния трафик и нетрудовите пътувания. Ето защо според мен е редно да започнем да обсъждаме възможността след Великденските празници да върнем контрола в териториите на зоните за платено паркиране. Също така е редно и да удължим служебните абонаменти и стикерите за паркиране по местоживеене с времето, в което тези зони бяха безплатни за всички“, призовава в своята позиция Контрера.
Общинският съветник прилага и снимков материал:
Пресцентър ВМРО