София е най-опасният град за пешеходците в цяла Европа, заяви Богдан Милчев, който оглавява Института за пътна безопасност. Милчев е и бивш шеф на КАТ.
129 души са загинали в София от януари 2021 г до днес. 62-ма от тях са пешеходци, оповести данни той, предава БНР.
Пешеходец беше блъснат и загина в София, шофьорът избяга
За 2022 година с камерите на КАТ са хванати 160 000 нарушители, докато само за първите 9 месеца на тази година те са вече 260 000, или със 100 000 повече, посочи още данни Богдан Милчев.
"Какво излиза? Колкото повече камери и глоби налагаме, жертвите се увеличават. За 10 години не сме мръднали нито йота напред в развитието на безопасността в София", заяви Милчев.
Според него всяка институция се опитва да реализира "статистически победи".
Тежък инцидент с пешеходец в София, мъж е с опасност за живота
Милчев заяви, че не са нужни 700 камери, може и да са 7, но е необходима методология за оценка на риска.
"Не да правим пешеходните пътеки, след като убием някого, а предварително да анализираме коя пътека трябва да оправим. Не да чакаме да убият някого и тогава да тичаме като пожарникари да гасим пожара."
"Хвърлени на парче мерки няма никога да дадат резултат", обобщи Богдан Милчев.
129 души са загинали в София от януари 2021 г до днес. 62-ма от тях са пешеходци, оповести данни той, предава БНР.
Пешеходец беше блъснат и загина в София, шофьорът избяга
За 2022 година с камерите на КАТ са хванати 160 000 нарушители, докато само за първите 9 месеца на тази година те са вече 260 000, или със 100 000 повече, посочи още данни Богдан Милчев.
"Какво излиза? Колкото повече камери и глоби налагаме, жертвите се увеличават. За 10 години не сме мръднали нито йота напред в развитието на безопасността в София", заяви Милчев.
Според него всяка институция се опитва да реализира "статистически победи".
Тежък инцидент с пешеходец в София, мъж е с опасност за живота
Милчев заяви, че не са нужни 700 камери, може и да са 7, но е необходима методология за оценка на риска.
"Не да правим пешеходните пътеки, след като убием някого, а предварително да анализираме коя пътека трябва да оправим. Не да чакаме да убият някого и тогава да тичаме като пожарникари да гасим пожара."
"Хвърлени на парче мерки няма никога да дадат резултат", обобщи Богдан Милчев.