98118
Как се избира кои училища и детски градини да се ремонтират?
Училищата и детските градини в София, в които започнат ремонти, не са избрани според броя на децата със Специални образователни потребности, които се обучават в тях. Взета е предвид нуждата от подмяна на електрическата инсталация, саниране на сградите и необходимостта от мерки за енергийна ефективност. Това обясни пред Дарик директорът на Дирекция „Образование“ в Столичната община Мария Минчева.
Цялостна общодостъпна среда за придвижване на хора с двигателни затруднения има в 19 училища в столицата, а в 70 други тя е осигурена частично, заяви Мария Минчева: "Имам предвид само рампи или рампи и адаптирани санитарни възли. В 70 от училищата има осигурена частично общодостъпна среда. Тези училища и детски градини, в които ще бъдат проведени ремонтните дейности, са тези, където има голяма необходимост от подмяна на старата електрическа инсталация, внедряване на мерки за енергийна ефективност, саниране на училища, така че подходът при избора на тези училища и детски градини е различен от това дали там се обучават такива деца".
Като пример за училища с напълно изградена достъпна среда Мария Минчева даде 73-то и 125-то. В тях се обучават съответно шест и две деца със СОП в класовете от 1-ви до 4-ти, сочи справка на Министерството на образованието и науката към февруари тази година. В същото време в училищата с най-много деца, нуждаещи се от допълнителна подкрепа – 19-то и 74-то, няма цялостна общодостъпна среда.
Цялостна общодостъпна среда за придвижване на хора с двигателни затруднения има в 19 училища в столицата, а в 70 други тя е осигурена частично, заяви Мария Минчева: "Имам предвид само рампи или рампи и адаптирани санитарни възли. В 70 от училищата има осигурена частично общодостъпна среда. Тези училища и детски градини, в които ще бъдат проведени ремонтните дейности, са тези, където има голяма необходимост от подмяна на старата електрическа инсталация, внедряване на мерки за енергийна ефективност, саниране на училища, така че подходът при избора на тези училища и детски градини е различен от това дали там се обучават такива деца".
Като пример за училища с напълно изградена достъпна среда Мария Минчева даде 73-то и 125-то. В тях се обучават съответно шест и две деца със СОП в класовете от 1-ви до 4-ти, сочи справка на Министерството на образованието и науката към февруари тази година. В същото време в училищата с най-много деца, нуждаещи се от допълнителна подкрепа – 19-то и 74-то, няма цялостна общодостъпна среда.