Метрото е и пример за иновативни решения в строителството, които са от ключово значение за града, изтъкна столичният кмет Йорданка Фандъкова, визирайки работата на машините за пробиване на тунели. Тя каза това на конференция в УАСГ, посветена на 25 години от създаването на столичното метро.
Столичани пътуват с билети за време в градския транспорт
"Сега очакваме машината да продължи по новия участък, който предстои да строим в кв. "Слатина". В момента строим три километра през район "Подуяне", а тази година ще започне изграждане на нови 6 километра през "Слатина", край зала "София" и София тех парк до Окръжна болница. Така че до края на годината ще строим вече нови 9 километра от метрото", съобщи Фандъкова.
По думите й така се гарантира както със стартирало строителство, така и с осигуреното финансиране, че след четири години мрежата на метрото на София ще бъде 61 километра и над половин милион души дневно ще могат да пътуват с него. С тези два нови участъка делът на метрото в градския транспорт ще достигне 50 процента от общия дял на обществения транспорт. Това означава, че за по-малко от две десетилетия ще сме изградили изцяло нова транспортна мрежа, заяви Фандъкова.
Градският транспорт в София пред фалит: Предлагат закриване на Центъра за градска мобилност
Тя съобщи, че се подготвя и проект за разширение на първата метро линия – в западна посока – от метростанция "Люлин" към Софийския околовръстен път и се очаква през 2023 г. да се финализират процедурите по одобряване на Подробния устройствен план на трасето от бул. "Черни връх" през кварталите "Кръстова вада", "Витоша, ВЕЦ Симеоново", до "Студентски град".
По думите на Фандъкова това ще бъде успех за града, защото ще може да бъдат резервирани терените и трасетата за бъдещото развитие на метрото.
Столичани пътуват с билети за време в градския транспорт
"Сега очакваме машината да продължи по новия участък, който предстои да строим в кв. "Слатина". В момента строим три километра през район "Подуяне", а тази година ще започне изграждане на нови 6 километра през "Слатина", край зала "София" и София тех парк до Окръжна болница. Така че до края на годината ще строим вече нови 9 километра от метрото", съобщи Фандъкова.
По думите й така се гарантира както със стартирало строителство, така и с осигуреното финансиране, че след четири години мрежата на метрото на София ще бъде 61 километра и над половин милион души дневно ще могат да пътуват с него. С тези два нови участъка делът на метрото в градския транспорт ще достигне 50 процента от общия дял на обществения транспорт. Това означава, че за по-малко от две десетилетия ще сме изградили изцяло нова транспортна мрежа, заяви Фандъкова.
Градският транспорт в София пред фалит: Предлагат закриване на Центъра за градска мобилност
Тя съобщи, че се подготвя и проект за разширение на първата метро линия – в западна посока – от метростанция "Люлин" към Софийския околовръстен път и се очаква през 2023 г. да се финализират процедурите по одобряване на Подробния устройствен план на трасето от бул. "Черни връх" през кварталите "Кръстова вада", "Витоша, ВЕЦ Симеоново", до "Студентски град".
По думите на Фандъкова това ще бъде успех за града, защото ще може да бъдат резервирани терените и трасетата за бъдещото развитие на метрото.