Тежка верижна катастрофа с десет автомобила и два камиона затвори за часове Южната тангента на Околовръстното шосе на София в час пик. Трима пострадали са транспортирани за преглед в болнично заведение.
Според експерта по пътна безопасност Диана Русинова е рано да се каже каква е причината за инцидента.
"Най-вероятно или някое от тежкотоварните превозни средства е било засечено, или самите те са спрели по-рязко и не са преценили дистанцията и са причинили верижна катастрофа. Това показва слабата подготовка на българските шофьори и невъзможността да избере правилно лентата на движение", каза Русинова по NOVA.
По думите ѝ в Северната скоростна тангента всички масово карат в средната скоростна лента, въпреки че законът изрично казва, че се кара в най-дясната свободна.
Блокада в София заради тежка верижна катастрофа с ранени
"На Южната дъга не е кой знае колко по-различно. Освен това има и объркващи пътни знаци. При този вид катастрофа едва ли настилката е причина, водачите просто са неподготвени да шофират по такива пътища. Много е важно да се прецени дистанцията, защото е много по-важно колко бързо спира колата, а не колко бързо върви", заяви Русинова. И допълни, че хладнокръвието е много важно за един водач.
"Трябва да се повиши качеството на обучение на шофьорите. Ако някой не се чувства сигурен в уменията си, да вземе допълнително часове. Има и хора, които говорят за пътна безопасност, а са с отнети книжки за шофиране след употреба на алкохол", посочи тя.
Повече гледайте във видеото.
Според експерта по пътна безопасност Диана Русинова е рано да се каже каква е причината за инцидента.
"Най-вероятно или някое от тежкотоварните превозни средства е било засечено, или самите те са спрели по-рязко и не са преценили дистанцията и са причинили верижна катастрофа. Това показва слабата подготовка на българските шофьори и невъзможността да избере правилно лентата на движение", каза Русинова по NOVA.
По думите ѝ в Северната скоростна тангента всички масово карат в средната скоростна лента, въпреки че законът изрично казва, че се кара в най-дясната свободна.
Блокада в София заради тежка верижна катастрофа с ранени
"На Южната дъга не е кой знае колко по-различно. Освен това има и объркващи пътни знаци. При този вид катастрофа едва ли настилката е причина, водачите просто са неподготвени да шофират по такива пътища. Много е важно да се прецени дистанцията, защото е много по-важно колко бързо спира колата, а не колко бързо върви", заяви Русинова. И допълни, че хладнокръвието е много важно за един водач.
"Трябва да се повиши качеството на обучение на шофьорите. Ако някой не се чувства сигурен в уменията си, да вземе допълнително часове. Има и хора, които говорят за пътна безопасност, а са с отнети книжки за шофиране след употреба на алкохол", посочи тя.
Повече гледайте във видеото.