Създаването на общинско специализирано звено за текущ ремонт и поддържане на уличните платна и тротоарни настилки препоръчва Временната комисия към Общински съвет - Сливен, която бе създадена, за да проследи извършените капиталови разходи на общината през последните години. „По експертна оценка, при извършването на тези работи от едно такова звено, около 10-те милиона лева, които е отделила община Сливен за четири години за текущи ремонти и поддържане на уличната мрежа, биха се редуцирали на не повече от 6-7 мил. лв.” – посочи председателят на комисията доц. Иван Андреев.
9 164 310 лева са фактурираните задължения на община Сливен към 30.10.2011 г., като 6 900 000 лв. са по фактури от 2008 г. и 2009 г., 1 150 000 лв. - по фактури от 2010 г., част от които са осчетоводени към 31.12.2010 г., а останалата, по-голяма част - през 2011 г., по-точно - 30.06.2011 г. Това посочва комисията в доклада си до Общински съвет – Сливен, в който анализира просрочените задължения, възникването им, състояние на обектите и финансовите последици .
Около 3 000 000 лв. от тези задължения са за капиталови разходи, свързани с обекти по рамковите споразумения, за озеленяване и за основен ремонт и преасфалтиране на бул. “Г.Данчев” и бул. “Цар Симеон”; за текущи разходи – около 6 150 000 лв., основната част от които е за текущ ремонт на уличната мрежа.
7 750 000 лева общината дължи на фирма „Биндер” АД, като около 5 900 000 лв. са за текущ ремонт на уличната и пътна мрежа и за зимно поддържане и почистване на улиците и пътищата от общинската пътна мрежа и около 1 850 000 лв. за основен ремонт и преасфалтиране на бул. “Г.Данчев” и бул. ”Цар Симеон”.
В същото време общината има да взема от свои длъжници, към 31.10.2011 г., 11 539 046 лв., 75% от които /или 8 594 786 лв./ са предоставени аванси на фирми.
Общинското ръководство да внесе в Общинския съвет информация за изпълнението на план-графика за разплащане на просрочените задължения към 30.06.2012 г., заедно с отчета за изпълнение на бюджета за 2012 г. през първото шестмесечие - м. юли – август 2012 г. – препоръчва комисията. Също така общинските съветници да бъдат запознати с резултатите от проверки по реално извършените и отчетените работи и вложените материали на обект “Паркинг-площадка източно от бул. Г.Данчев” и на обекти “Просветляване пътя от м. Даулите до с. Раково” и “Просветляване пътя от м. Меча поляна” до м. Чуката” през м. юни 2012 г. За последните два обекта са фактурирани общо 300 000 лева.